עמוד הבית » תואר ראשון עם עתיד – אלו המקצועות המבוקשים ביותר

תואר ראשון עם עתיד – אלו המקצועות המבוקשים ביותר

צילום: pexels
כיום, קולות רבים תוהים לגבי נחיצותו של התואר האקדמי בשוק העבודה, בזמנים בהם מעסיקים מעדיפים ניסיון והכשרה מקצועית על פני לימודים גבוהים. הידיעה כי בוגרי תואר טריים מתקשים למצוא עבודה בתחום בו השקיעו כ-4 שנות לימודים בממוצע, רק תומכת בטענה זו.

ולצד זה, קיימים עדיין קיימים מקצועות בהם לימודי תואר הם תנאי סף. בזכות הביקוש הגבוה מצד מעסיקים בתחומים אלו, רבים מצליחים למצוא עבודה במהירות במוסדות ותעשיות מגוונות, בשכר התחלתי גבוה בהרבה מעל הממוצע במשק. אז איזה מסלול לימודים יסייע לך להשתלב בשוק העבודה בתנאים טובים ובזמן קצר?

מדעי המחשב

כדי להשתלב בענף ההייטק כעובדים מן המניין עם אפיקי קידום משמעותיים ושכר התחלתי מכובד, תואר ראשון במדעי המחשב הוא בחירה טובה. מדובר בלימודים העוסקים במדע, פיתוח, לוגיקה, למידה ממוחשבת, מסדי נתונים ועוד. סט הכישורים המכובד עמם יוצאים בוגרי תואר זה ממצבים אותם כאנשי מקצוע מבוקשים במיוחד במגוון תעשיות. הביקוש הגבוהה לכישוריהם הוא קלף מיקוח רב עוצמה על תנאי שכר והשתלבותם בשוק העבודה מהירה במיוחד.

הנדסה

הביקוש למהנדסים מכל תחום נמצא בעלייה מתמדת – ולא נראה שבעתיד זה הולך להשתנות. בשל הביקוש המתמיד למקצוע וליכולות הבוגרים, השתלבותם מהירה ומשתלמת במיוחד מבחינת שכר התחלתי, שיכול להגיע גם ל 15,000 בשנה הראשונה. הנדסה אזרחית, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת מזון והנדסת תוכנה הם תחומים מבוקשים במיוחד בהם ניתן להתחיל לעבוד באופן כמעט מידי לאחר התואר.

פיזיקה

לימודי פיזיקה מופיעים תחת הכותרת של מדעים מדויקים. הלימודים נוגעים בחומר ובהתנהגות עצמים בטבע. בנוסף עוסקים בפיתוח אלגוריתמים, תרמודינמיקה, מכניקת קוונטים ועוד. לצד ידע תאורטי, רוכשים הסטודנטים כלים מעשיים המסייעים בהשתלבות בעולם המחקר. כישורים של חשיבה ביקורתית לצד יכולות אנליטיות מתקדמות הופכות את בוגרי התואר להון אנושי איכותי ומבוקש מהרגע הראשון. ככל שמעמיקים ומתמחים בלימודי תואר שני והלאה – השכר עולה ואפשרויות הקידום נפתחות.

ניהול מערכות מידע

בעולם שמקדש מידע ונתונים, נדרשים אנשים המסוגלים לעבד כמות רבה במיוחד של מידע עבור ארגונים וחברות בכל קנה מידה. מעסיקים רבים רואים ביכולות ובידע המוענק בנסגרת תואר ראשון במערכות מידע רלוונטיים למגוון תפקידים עם פרופיל גבוהה במיוחד. התפקידים בהם ניתן להשתלב יהיו ניהול ופיתוח מערכות מידע, ניתוח מערכות, סייבר, פיקוח על תשתיות מחשוב, השתלבות במערכות בינה עסקית ועוד.

תקשורת

את רשימת המקצועות נסיים עם מקצוע קצת אחר. לימודי תקשורת משתייכים למדעי החברה ונלמדים באוניברסיטאות ובמכללות שונות בארץ. תואר ראשון בתקשורת נוגע במגוון תחומים רלוונטיים לעולם שנמצא במסלול דיגיטציה מהיר מבלי להביט לאחור. אפשרויות התעסוקה במקצוע מגוונים כל כך ומאפשרים גם התפתחות מקצועית רווחית ומשתלמת במיוחד גם בשוק הפרטי. בין התפקידים שניתן להשתלב בהם נמצא גם מאבחנים ומעצבים של חווית משתמש, אנשי שיווק וקידום דיגיטלי, מנהלי קמפיינים, אנשי פרסום ועוד. כל אלו הם מקצועות מעטפת שנדרשים לכל חברת הייטק קטנה שקמה. מדוע? כי אחרי הכל, כשבינה מלאכותית ותהליכי אוטומציה הם היעדים הגדולים ביותר של העולם הטכנולוגי – אנו פונים לבני אדם ומנסים לענות על מכשולים וכאבים של הקהילה האנושית והסביבה. וכדי לעשות את זה, נדרשים כישורים מחוץ לקופסא.

לסיכום, ככל שוק אחר, גם בשוק העבודה יהיה נכון ואף טבעי להתאים את עצמנו למצב של היצע וביקוש. על אחת כמה וכמה כשמדובר באפיקים התעסוקתיים שלנו ובאפשרויות השכר שיבנו את עתידנו. מעסיקים רבים מבינים את הפוטנציאל האין סופי הטמון בגיוס אנשי מקצוע איכותיים בארגונים שלהם. ובדיוק מסיבה זו הביקוש במקצועות אלו גבוה כל כך.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה