עמוד הבית » איך למכור את הרכב שלך לפירוק

איך למכור את הרכב שלך לפירוק

צילום: unsplash
הגיע ככל הנראה השלב בחיי המכונית שלכם שהיא כבר לא מתפקדת כבעבר, שוהה פרק זמן ממושך במוסך וזוללת את הכסף שלכם.

השאלה הנשאלת כעת: היא מה לעשות עם מכונית ישנה, אותה אפשר כבר להגדיר כגרוטאה.
נכון שיהיו אולי אנשים שיסכימו לרכוש אותה במעט כסף, כי לפעמים זבל של אחד הוא אוצר של אחר, אבל רבים לא מעוניינים להתעסק עם מכונית ישנה, לפרסם מודעה, להראות אותה, לנהל מו"מ תובעני ובסופו של דבר – להרגיש שהם רק מפסידים זמן וכסף.
גם עסקאות טרייד אין לא בהכרח משתלמות בשלב זה בחיי המכונית. לכן, האופציה הטובה ביותר היא למכור אותה למי שמוגדר בתור קונה רכבים לפירוק.

מי יקנה מכם אוטו ישן?
קונה רכבים לפירוק https://shlomobill.co.il/ הוא מגרש שרוכש רכבים ישנים או ברמת תפקוד נמוכה מהם ניתן לחלץ למעשה חלקי ורכיבי חילוף שעוד יכולים לשרת רכבים אחרים, את התהליך המכאני מבצעים המכונאים במיומנות ובקפידה.
מדובר בתהליך בעל צדדים חיוביים רבים: ראשית, הוא חוסך ייצור של חומרי גלם חדשים וכך גם מצמצם זיהום לסביבה. שנית, הוא מאפשר הוזלה משמעותית של רכיבי חילוף חדשים עבור בעלי רכבים ששולחים את הרכב לתיקון. חומרי הגלם של הרכב נשלחים לצרכי התעשייה והרווח הוא כאן גם של בעל האוטו הישן שמוכר אותו לפירוק וגם של הגורטים עצמם, שמשתמשים בחלקים למטרות שונות.

החלטתם שזו האופציה הרלבנטית עבורכם? לפניכם מספר עקרונות מנחים איך לבחור מגרש מפרק וכיצד לנהל תהליך המכירה לצרכי גריטה?

אמינות במקום הראשון
חשוב מאוד לבצע סקר שוק יסודי ולחפש מגרשים שאכן מוכנים לרכוש מכוניות שונות ונחשבים לאמינים ומומלצים.
חפשו באינדקסים שונים, במנועי החיפוש, קראו חוות דעת של אנשים שמכרו לאותו מגרש ויכולים להעיד ממקור ראשון על אמינות.
תוכלו לחפש גם לפי אזור גיאוגרפי שקרוב אליכם ועם זאת, שימו לב שישנם מקומות שמציעים שירות גרירה בפריסה ארצית, כך שלא בהכרח האזור הגיאוגרפי בו נמצא האוטו כעת ולאן הוא ייגרר מהווה פונקציה, כי ניתן להוביל עבורכם את המכונית לאן שתחליטו שהיא תובל. מינימום טרחה – מקסימום נוחות.

בדיקת התגמול
על אף שאין מחירון קבוע או מוסכם של התגמול בעד מכוניות שנשלחות לפירוק, אפשר בהחלט לקבל הצעת מחיר כללית גם אם לא אחרונה, כדי להבין פחות או יותר כמה עתידים לשלם לכם עבור המכונית.
העלות לרוב נקבעת על פי מכלול של מגוון גורמים דוגמת מצב המכונית, שנת ייצור, יצרן, ההיסטוריה של המכונית (תאונות וכדומה) והדגם ואפשר להשוות הצעות שונות על המכוניות כדי לקבל החלטה. במקרים אלה, כדאי לבדוק גם אם יש מרחב תמרון לנהל משא ומתן על העלות הסופית.

בדיקת תהליך הורדת המכונית מהכביש
יש לקחת בחשבון שיש תהליך ביורוקרטי פשוט לביצוע של הורדת האוטו מהכביש מול משרד הרישוי ואפילו לקבל זיכוי אם שילמתם על חידוש רישיון ונשאר פרק זמן עד לסיום הרישיון.
בררו מהי הניירת שיש לדאוג לה ואילו פרוצדורות להשלים לפני הורדת האוטו מהכביש. כדאי גם לבחון מול המגרש אילו ניירת הם צריכים ולתעד את העסקה, אם יש הסכם כתוב.

סוג התשלום שתקבלו
יש לבחון מראש כיצד מתבצע התגמול שתקבלו בעבור האוטו, כשיש מגרשים שמשלמים מידית ואחרים משתמשים באמצעי תשלום שונים. מזומן, המחאה בנקאית, העברת בנקאית, זיכוי בכרטיס אשראי. בדקו לפי האופציה הנוחה לכם ביותר כיצד יוכלו לשלם לכם.

לאחר השוואת ההצעות בין המגרשים שבדקתם את אמינותם וכן בחירת המקום, אל תשכחו לרוקן את האוטו מפריטים אישיים, לדאוג למסמכים הדרושים. אוטוטו תנהגו באוטו אחר.

הוספת תגובה

הוספת תגובה