עמוד הבית » איך לעשות סדר פסח מלא – בלי להתאמץ ובלי להזיע?

איך לעשות סדר פסח מלא – בלי להתאמץ ובלי להזיע?

צילום: pexels
מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? בלילה הזה לא ישנים כמעט. בימים כתיקונם, בכל לילה, יש לישון. בלילה הזה, ערב פסח, אני ממליצה על שנ"צ טוב לפני הערב עצמו.

כדי שיהיה כוח לסדר המתארך, המלא בסיפורים, בשירים ובארוחה מאוחרת במיוחד. הסיבה שלא ישנים בלילה הזה היא, כיוון שבאישון לילה, יצאו אבותינו מעבדות לחירות. הם חיכו לסימן. הם ידעו שזה יגיע, אך לא ידעו בדיוק מתי. כשהגיע הסימן, הם פשוט יצאו בריצה מהבית שלהם והפכו לפליטים למשך 40 שנה.

 אז למה אומרים שיש שינוי ובסוף, בסדר פסח אנחנו חוזרים שוב בדיוק אותו דבר?

שאלה מדהימה. בסדר פסח כהלכתו משובצים הרבה שינויים קלים שאינם מורגשים על ידי מי שלא מתמצא בכל הכללים והמנהגים. המטרה שלהן כדי שהילדים ישאלו למה הפעם זה שונה. כלומר מה נשתנה? המבוגרים או עורך הסדר מספרים את הסיבות בדרך של הגדה יפהפייה. עם השנים היא איבדה את קסמה והפכנו שוב לעבדים למנהגים לא מובנים, מסורבלים ומשעממים. במקור זה אמור להיות ערב מרתק עם הרבה כלים מעשיים לחיים כבני חורין. ישנן הרבה דרכים לעשות שינוי. הדרך הקצרה – הארוכה והדרך הארוכה – הקצרה. אבל לא יהיה שינוי, אם לא נעשה שינוי. סדר פסח מספר על שתי הדרכים:

  1. ביד חזקה ובזרוע נטויה – או בעברית, מה שלא הולך בכוח הולך ביותר כוח. מהפכות, משברים, מלחמות, אסונות טבע, מחלות קשות ועוד. כולנו מכירים את השינויים שבאים בדרך אלימה. קל לראות אותם ולפעמים הם רק יוצרים סערה מבחוץ ולא יוצרים שינוי פנימי. לעיתים נוצר שינוי אך לא תמיד לטובה. שינוי כזה עלול לגרור תחושת קורבן, או עבדות, ללא בחירה חופשית.
  2. בדממה הדקה – שינויים לטובה, שמתחוללים עלינו, הם עמוקים ויציבים, מאחר והם עדינים, שקטים, פנימיים, נטולי דרמות חיצוניות. למשל שינויים בדרך של גדילה בגיל, בחוכמה, בניסיון, בתקשורת מקרבת, בחמימות ורכות. באופן יומיומי, מתמיד, פשוט והרמוני. כן, יש חיה כזאת. המקום הזה מספר על פעולה שנעשית מתוך בחירה חופשית, מתוך אמון מלא ושקט של הלב. במקום הזה ישנה התמסרות לתהליך בקלות, בנינוחות ובלי מאמץ. בלי להזיע.
צילום:pexels

נו די, אירית, זה יותר מדי טוב מכדי להיות אמיתי, נכון?

 את מספר 1 כולם מכירים וממש לא אוהבים. מספר 2 זה אמיתי. זו בדיוק ההגדרה של שינה רצופה. במהלך השינה, כל תאי הגוף שלנו והמוח עוברים ניקיון יסודי מלא! ממש סדר פסח בכל פינה ופינה, תיקון ושיפוץ, כמו שעושים בכבישים בלילה, וכן, כמו בספריה שמחזירים את כל הספרים למקומם המדויק לפי הסדר הנכון, כדי שאפשר יהיה למצוא אותם שוב למחרת, וכמו הטלפון הנייד – טעינה מחדש של ה"סוללה האנושית" באנרגיית חיים רעננה, חיונית ואפקטיבית. הניקיון והסדר, במהלך שנת לילה רצופה של בין 7 ל- 9 שעות, מגיע עד לרמת הד.נ.א. בתוך הגרעין של כל תא ותא. את מספר התאים בגופנו ניתן לתאר כ-10 בחזקת 13!

 

צילום:pexels

אם חשבתם שניקיון פסח, שלוקח כמה שבועות, זה קשה? תחשבו מה עושה שנת לילה אחת בשעות בודדות! זה נתון מדעי שנבדק מחקרית. מדהים מעבר לכל דמיון!

נשארה עוד קושיה אחת – איך מגיעים לזה?

 התשובות לשאלות הקודמות לא תמיד קלות להבנה ודורשות הרבה ידע קודם. התשובה הזו פשוטה ומידית: מי שרוצה לדעת יותר ולקבל ייעוץ אישי איך לחזור לשינה רצופה ב – 9 צעדים, מוזמן לכתוב עכשיו, מייל שכותרתו "אני רוצה שינה רצופה" לכתובת goldensleep@gmail.com  לציין שם וטלפון נייד ואתקשר לתאם שיחה ראשונית.

מאחלת לכולנו

חג אביב פורח,

פסח כשר ושמח,

לילה טוב ושינה רצופה