עמוד הבית » האם שנת היופי היא שינה רצופה בלילה או השנ"צ?

האם שנת היופי היא שינה רצופה בלילה או השנ"צ?

צילום: pexels
למה דווקא שינה רצופה היא שנת היופי האמיתית? מחקרים על שינה מראים כי אנשים שישנים טוב, קמים רעננים וקורנים. יש להם חיוך טבעי על הפנים והם בעלי שיחה נעימה ומאור פנים שהופך אותם לממגנטים. יש להם כישורי ניהול עצמי ושל אחרים טובים יותר והם אפקטיביים. כל אלה מרכיבים הבונים יופי וכריזמה – הרבה מעבר ליופי אבסולוטי. לרוב הם יהיו בעלי חוש הומור ונינוחות שקשה להשיג אותה, כמעט בשום דרך אחרת.

מחקר ניסיוני אסף אנשים כאלה שכל הסביבה שלהם העידה עליהם שהם בעלי התכונות הללו. הם נשאלו שאלות רבות על תחומי החיים והבריאות שלהם. היו הרבה משתנים דומים והרבה שונים אחד המכנים משותפים הרחבים היה שהם הלכו לישון בין תשע וחצי לעשר בערב – כל ערב והשכימו לקום בין חמש וחצי לשש בכל בוקר. הדבר היה נכון ביחס לגברים ולנשים כאחד. חסל סדר עיגולים שחורים מתחת לעיניים, שקיות נפולות, עור עייף ושיער דהוי, חיוך מלאכותי במקרה הטוב ורגזנות וחוסר יכולת הכלה של מצבים חברתיים מורכבים. כל אלה פוגמים באותו אור חיוני וממגנט – המכונה יופי ובריאות טובה.

אויש, אירית, אם תראי אותי בחמש וחצי בבוקר – יופי, זה ממש לא!

כן, יש כאלה שהרגע המושלם הוא דווקא 06:00 או אפילו קצת אחרי. לכל אחד יש את השעה המיוחדת שלו. נדרשות בין 7 ל – 9 שעות שנת לילה, תלוי בכל אדם באופן ייחודי. זהו טווח השינה האפקטיבי ביותר. לעיתים מי שישן 7 שעות שינה בלילה – משלים אחה"צ בשנ"צ. זה מאפשר לאסוף כוחות במהלך של יום ארוך ולקבל עוד בוסט של אנרגיה כדי להגיע ללילה במצב נינוח ולא בסטרס מטורף של עייפות, שלעיתים קרובות כבר לא נרדמים מרוב עייפות.

אבל לפעמים מכנים את השנ"צ שנת היופי, לא?

נכון. החיזוק ששנת הצהרים מאפשרת לגוף מהווה תוספת יופי ורעננות. היקים צדקו בעניין השלאף שטונדה. בין 2 ל – 4 אחה"צ זה הזמן המושלם לתוספת שינה. מוקדם יותר או מאוחר יותר וכאילו יש פספוס מסויים שקשה לשים עליו את האצבע. לא מקבלים את אותה תוצאה. דיוק זה שם המשחק.

צילום: pexels

ומה עם חופשות בארץ או בחו"ל הן לא יופי?

כן, הן כן יופי. מכירים את אלה שחוזרים מחו"ל ונראים כאילו הם עברו "כביסה נוצצת או גיהוץ". משהו בהם קורן אור אחר של מרחבים וים גדול, אופק רחב ונופים אחרים, אפילו מדבר והשקט שבו. מנוחה טובה, קרבה לטבע ולאדמה, לים או למקורות מים טבעיים, ממלאים "מצברים" פנימיים ויוצרים אף הם את אותה קרינת בריאות ויופי, כמו שינה רצופה.

אז מהי שנת יופי?

אותה שינה רצופה ועמוקה בה מתקיימים התנאים הבאים: שקט, תחושת בטחון מלאה, שלווה פנימית ורצף קבוע של לפחות 9 לילות, הכוללים בין 7 ל – 9 שעות שינה.  סביבת שינה נעימה ונקיה. תזונה מיטיבה ומאוזנת, חלק מהיום משמש להליכה או פעילות בטבע, אור שמש טבעי, אויר נקי וצלול ואפשרות של מבט לאופק רחוק. התוצאה היא רעננות קורנת, אפקטיביות גבוהה ושמחה, כאשר המראה בבוקר ותגובות הסביבה מספרות על אותו יופי מסתורי, שקורן מבפנים. התשובה היא גם שינה רצופה וגם שנ"צ. תהנו!

צילום: pexels

ב"שינה רצופה" קיים תהליך של ריסטרט מלא בחזרה לשינה רצופה – בדיוק בתנאים הללו, המיועד למי שהשילוב של החלמה והנאה, השלובות זו בזו קוסם במיוחד. יש לכתוב "אני רוצה ריסטרט לשינה רצופה" למיל:  goldensleep21@gmail.com  או לייעוץ ראשוני נא לכתוב "אני רוצה שינה רצופה" בצירוף מספר טלפון, לאותו מייל וניקח את זה משם. התכנון הוא לקראת האביב בקבוצה שתתגבש בזמן הזה. המקום בארץ או בחו"ל, בהתאם למה שיאפשר המצב. בואו נפעל יחד, כדי ששנת 2022 תהיה גם שנת היופי שלכם, תרתי משמע.