עמוד הבית » העינוי האכזרי של מורכבויות השינה או למה שינה רצופה חשובה?

העינוי האכזרי של מורכבויות השינה או למה שינה רצופה חשובה?

צילום:pexels
חוסר שינה: נחשב לאחת משיטות העינויים האכזריות ביותר. מדובר בהתעללות קיצונית, לא אנושית, שרק בני אדם יכלו להמציא כדי להתעלל אלה באלה. אין בטבע שום פגיעה בשינה

זהו תהליך מקודש ומוגן. לא ברור מתי בכלל החלה ההפרה הבסיסית של הקוד המוסכם הבלתי כתוב הזה. כשחושבים על זה, אולי אפילו גילוי האש היה ההתחלה. אנשים החלו להאיר את הלילה ולא להיות כבולים בפעילותם לשעות היממה הטבעית. יחד עם זאת, כנראה, היו יושבים במשמרות ליד האש, על מנת שלא תכבה. לא היו "מענישים" אדם אחד בחוסר שינה. אלא היו מתחלקים ביניהם. אולי בין הגברים של השבט כדי שהנשים והילדים יהיו מוגנים יותר. יוכלו לישון את שעות השינה החשובות כל כך – בבטחון ובשלווה.

לימים, אלפי שנים אחר כך, הומצאו שיטות עינוי איומות ונוראות. הן ננקטו במרתפים אפלים, בתקופות אפלות במיוחד. זה אפילו מצמרר אותי כיום לכתוב על כל הזוועות, של המין שקורא לעצמו אנושי.

צילום:pexels

אולי ההמצאה המודרנית, שמשתווה לגילוי האש, היא המצאת הנורה החשמלית ושכלולה עד למצב בו ניתן בכל שעה של היום או הלילה להאיר את הבתים והרחובות, הכבישים והעולם כולו באור חשמל, לשנות את מזג האויר שבפנים בעזרת מזגנים ואמצעי חימום וקירור אחרים.וואו! כמה רחוק התרחקנו מהטבע. ה"אינקויזיציה" הפכה ממוסד חיצוני מאיים – לאפשרות פרטית אישית – בה אדם יכול לענות את עצמו ואת סביבתו – באופן לגיטימי – ואפילו מתוגמל – בעינוי אכזרי זה – העדר שינה.

"שינה זה לחלשים":

הוא מושג נפוץ אותו ניתן לשמוע שוב ושוב בחוגים מסויימים. ובמיוחד בחוגים שאמורים להיות שומרי בריאותנו. במהלך עבודתי עם אנשים עם נכויות שהוכרו על ידי הביטוח הלאומי – פגשתי אנשים רבים שאמרו לי: "אם זה כל כך חשוב, אז איך זה שהרופא שלי לא אמר לי את זה?" כשבוחנים את שעות העבודה של רופאים בבתי החולים – ואני מעריכה אותם במיוחד, אי אפשר שלא לתהות איך יתכן שאנשים כל כך חכמים, נבונים, מסורים ומבינים בתפקוד של גוף האדם, מרשים לעצמם ולמטופלים שלהם לסבול מהעדר שינה. וכן, אני מבינה שיש מצבי חירום. חיי שלי ניצלו בזכות אותם מלאכים, צוות רופאים מדהימים, שניתחו את מוחי שטוף הדם באישון לילה. אין לי מילה רעה לומר עליהם. ההיפך הוא הנכון. דווקא משום כך,חשוב כל כך שגם אנחנו נשמור עליהם, הם המלאכים שלנו.

צילום: pexels

יש כיום סחרור סביב שעות העבודה במשמרות של הצוותים הרפואיים. אין כאן כוונה לפגוע באנשים הכל כך יקרים האלה. בטוח יכול להמצא פתרון ראוי. אין כסף בעולם שיכול להחזיר בריאות שנפגעה כתוצאה מחוסר שינה קיצוני. הצוותים הרפואיים, האנשים השומרים עלינו בלילות, החיילים, כל כוחות הביטחון, אנשי הייטק שעובדים מסביב לשעון, או מול שווקי מסחר שפועלים בהפרשי שעות גדולים מסביב לעולם. כיום מצטרפים אליהם גם בני הנוער וכל משתמשי המסכים הקטנים והגדולים. העדר שינה מספקת מרצון, מבחירה, מכורח פרנסה ותפקיד – יכולים לבחור לשנות וללכת לישון כשצריך.

במאמר אחר אתייחס לכל אותם אנשים יקרים שאינם יכולים כבר לבחור והעינוי הזה נכפה עליהם בעל כורחם.

יש דרכי מוצא ופשוט יש לפנות בכל שאלה או צורך בתחום שינה רצופה, ניתן לכתוב מייל לכתובת: goldensleep21@gmail.com   ולתאם שיחת ייעוץ.