עמוד הבית » שכל ישר והגיון בריא הינם נדירים במיוחד או איך העדרם פוגם בשינה רצופה?

שכל ישר והגיון בריא הינם נדירים במיוחד או איך העדרם פוגם בשינה רצופה?

צילום freepik
כולנו רוצים לחזור הביתה בשלום, להיות ראויים לאהבה, להכרה בערכנו בדרך שאינה תלויה בדבר. לחיות חיים איכותיים ומתפתחים ולדעת שבסופו של יום, שיש לנו מקום בטוח להניח בו את הראש ולישון שנת ישרים. פשוט פשוט. זה כל הסיפור.

יאללה, תשעממי אותנו, אז בטוח נרדם כאן בפיהוק ענק. מה העניין?

רוצים לצחוק?

בטח!

דווקא הקורונה לימדה אותנו את הדבר החשוב ביותר –  זה ששכחנו, זה שאיבדנו או לקחנו כמובן מאליו. הערך של הבית ובני הבית. האפשרות לישון בשקט אמיתי ועמוק. מלא בגוונים של ציוצי ציפורים בבוקר. אפילו אלה המצטופפים בערים עשנות מפיח אגזוזים ותעשיה, במגדלי השן המנותקים כל כך מאמא אדמה, התעוררו לבקרים של אויר נקי ומלא בקולות של הטבע.

צילוםfeeepik

מה מצחיק בזה?

מצחיק איך תוך פחות מחודש לחזל"ש – טסנו חזרה לכבלי היום יום, כמו מכורים, הכבולים לפקקים ולריצה מסביב לשעון – לעבדות האין סופית לאלילי אורות הניאון והלד. אלה השותים את דמנו עד אור הבוקר ומותירים אותנו טרוטי עיניים וחסרי שיקול דעת.

אויש, מה עוד זקנה, יפת נפש, שבאה להטיף לנו איך לחיות את החיים הטובים, אלה שקורים, איך לא, דווקא בלילה?

בול! בינגו! אבל לא להטיף. רק לכבות לרגע, בעדינות, את אורות הסנוורים ולהתבונן במחשבה צלולה על הבחירות שלנו ביחס לעצמנו. לא יותר מזה. לשאול את עצמנו מה אנחנו רוצים? האם זה מקדם אותנו? ואם כן אז לאן?

"לא רוצים לישון, רוצים להשתגע!"

נכון, יש קשר הדוק בין חוסר שינה לחוסר שיקול דעת או שגעון. חלק משיטות העינויים המפורסמות ביותר קשור בחסכי שינה ואור חזק 24/7. אנחנו יכולים לראות את זה בקיצוניות בלאס וגאס למשל – במלונות ההימורים כאשר ניטרול אור יום וקשר למציאות, מתחלפים בעייפות, חוסר חמצן מספיק, שכרות, התמכרות, אבדן שכל ישר, העדר הגיון בריא וחוסר שיקול הדעת גורמים לכסף לזרום מתוך כיסי האורחים אל כיסי הבעלים ועוד מרצון ומבחירה – תוך כדי "פינוק" במשקאות ואוכל חינם.

הגיהנום זה כאן.

מכירים את זה שמרוב עייפות כבר לא ממש יודעים מה נכון ומה לא ופשוט ממשיכים לרוץ כי אין ברירה. כי אם לא נרוץ – נשאר מאחור. מאחור של מה? לרוץ לאן? מה המטרה? גם אני הייתי שם. אני לא שופטת. רק מנסה לספר מה הביא אותי לאירוע מוחי ולחסוך לאחרים סבל מיותר. להבין את השיעור לפני שהמחיר הכבד משולם.

חוסר שינה, היא גורם העבדות וחוסר השפיות העוצמתי ביותר. האם הייתם בוחרים בכך בעיניים פקוחות? אני יכולה לומר לכם בוודאות ובעיניים עצומות לרווחה כי אילו הייתם יודעים לאן כל זה מוביל אולי, רק אולי, הייתם בוחרים אחרת.

טוב אז מה את מציעה?

אם מצאתם את עצמכם במצב כזה – פשוט צרו קשר מיידית –  ללא דיחוי וניקח את זה ביחד לשינה רצופה ובקרים רעננים.

www.goldensleep.co.il

נ.ב. אם זה נשמע לכם כמו שיח חרשים, זה בדיוק מה שקורה בהעדר שינה. זו אינדיקציה ברורה לצורך לפנות מייד.