עמוד הבית » בלעדי: ראיון אישי, אחרי שוטטות בשוק הפשפשים בחיפה הגשים את חלומו

בלעדי: ראיון אישי, אחרי שוטטות בשוק הפשפשים בחיפה הגשים את חלומו

צילום אבי בן עזרא
אבי בן עזרא צייד האוצרות, בעל סטודיו וינטאצ' הגשים את חלומו "אני מרגיש כמו ילד קטן שמחפש אוצרות"

אבי בן עזרא, בן 32 נולד למשפחה חרדית באשקלון ולמרות שסומן כבעל עתיד מזהיר בישיבה בחר כאשר היה בן 17 לעזוב את העולם הדתי, לצאת אל "העולם הגדול" ולהבין מה מרגש אותו ונכון עבורו.

לאחר שהשתחרר מהצבא ותוך כדי תנועה התגלגל אבי לעולם עיצוב הבית, למד על מעצבים, שמותיהם, סגנונות עיצוב. כך מחתיכת נחושת שמצא בשוק הפשפשים בחיפה התפתח "וינטאצ'"- עסק מיוחד של וינטג', אבי בחר את השם מתוך האמונה שכל בית צריך נגיעה של וינטג'. בן עזרא צד את הפריטים בארץ ובחו"ל תוך שהוא מקפיד על בחירת פריטים שהוא מרגיש את ייחודם".

מה מושך אותך לעולם הוינטג'?

"מאז שאני זוכר את עצמי אני נמשך ליופי ואסתטיקה, כנראה שזו ירושה מסבא שלי ז"ל שהיה קרוב אלי במיוחד והיה כולו סטייל. החליפות, הכובעים והשפם הדקיק שאפיין אותו היוו עבורי השראה לחיים, הדיוק והירידה לפרטים מלווים אותי היום בכל בחירת פריט שנכנס לסטודיו.

צילום אבי בן עזרא

אני מרגיש כמו ילד קטן שמחפש אוצרות, אני מגיע לשוק בארבע לפנות בוקר, לראות את הפריטים. שאני מוצא פריט נדיר אני בהתרגשות אדירה, אני אוהב לעשות סטיילינג לפריט, לצלם, לשווק ולפרסם. אני אוהב להמר על פריטים נדירים וייחודים."

איך עולם הוינטג' מתחבר לישראל?

ישראל היא אמנם מדינה צעירה, עם זאת מתחילת דרכינו הייתה פה יצירה פורה ועשירה בתחום האומנות והעיצוב על ידי מעצבים שבחלקם הגיעו מבתי מלאכה נחשבים באירופה, כיום פריטים אלו ייחודיים בכל העולם. מדהים לראות איך הקהל הישראלי מתחבר מעריך ורוכש יצירה מקומית לצד יצירות נחשבות מהעולם, הבנו שלא צריך לפחד מהמילה ישן, להפך ישן הפך למוצר איכותי בעל ערך".

מה הסגנון שלך?

אני מחפש פריטים שתהייה להם נוכחות שלא ניתן להתעלם ממנה, שיהיו אלגנטיים ונקיים, כאלה שיכניסו טאצ' של וינטג' הביתה. אני מתמקד בתקופה שבין שנות ה -30 לשנות ה- 80, לאורך תקופה זו נוצרו כמה סגנונות עיצוב מהיפים בהיסטוריה. לדוגמה- מנורות הארט-דקו של שנות ה-30, הרהיטים הסקנדינביים של אמצע המאה הפורצלן הגרמני של שנות ה- 50 וה- 60 וכמובן שאי אפשר בלי היצירה המקומית שמאופיינת בקרמיקה מדהימה.

צילום אבי בן עזרא

איזה פריט הכי קרוב לליבך?

"במהלך טיול באמסטרדם, נכנסתי עם בת זוגתי לחנות בגדים, בזמן שהיא עסקה במדידת בגדים, מבטי נתקל במראה עוצרת נשימה, ידעתי שאני רוצה אותה למרות שלא הייתה למכירה. לא הפסקתי לנדנד למוכרת שתמכור לי אותה, עד שלבסוף היא התרצתה והגענו עם המראה לארץ, המראה הזו עם פריטים נוספים שאספתי ופריטים שהיו שייכים לסבא שלי מרכיבים את האוסף שנוגע לליבי.

צילום אבי בן עזרא

 

איזה פריט אתה לא תקנה?

"פריטים שלא ארצה שהם יהיו בבית שלי, לעולם לא יכנסו לי לסטודיו."

מה הפחדים שלך?

"שפתאום אאבד את חוש הטעם שלי, שאפסיק לבחור את הפריטים המדויקים"

איפה אתה רוצה להיות בעוד חמש שנים?

"אני רוצה שיהיה בדיוק כמו היום ביותר גדול"