עמוד הבית » בלעדי: להתגבר על מהמורות בדרך להגשמת החלום

בלעדי: להתגבר על מהמורות בדרך להגשמת החלום

נאה חכמון צילום יחצ
אין אדם שאין לו חלומות או שאיפות לחיים

כילדים קטנים הרגילו אותנו לבקש משאלות ולחלום על "מה נעשה כשנהיה גדולים". אם בגיל חמש רצינו להיות שוטר, מורה או רופא שיניים הרי שבגיל ההתבגרות רצינו להיות מפורסמים ומוכרים וכמבוגרים נרצה להיות בעלי עבודה טובה וזוגיות מוצלחת.

מילדות מלמדים אותנו שאם נגשים חלומות, החיים שלנו יהיו טובים יותר ומאושרים יותר. מה ששוכחים לספר לנו זה שבדרך להגשמת החלום יש מהמורות, עיכובים ולפעמים גם תקלות. מלמדים אותנו להסתכל על התוצאה הסופית ולא על הדרך שצריך לעשות כדי להגיע לשם. הכוונה של ההורים היא טובה, כי בסופו של דבר הם מנסים להגן עלינו מפחדים, חששות, אי הצלחות וכדומה.

כל אחד מפחד והשאלה האמיתית היא האם יש בך פחד מכישלון או פחד מהצלחה. כן! יש אנשים שמפחדים מההצלחה שלהם, כי אז…מה הם יעשו? איך הם יגשימו את עצמם?
אנחנו פחות זוכרים את ההצלחות שלנו, אנחנו זוכרים יותר את הכישלונות שלנו כי לרגש שלילי לוקח יותר זמן להישכח ולהיעלם. חלקינו עד היום נושאים עימם את זיכרונות הילדות העצובים.

מוסיפה שמן למדורה

הבנו שקשה להגשים חלומות ולהצליח ואז מגיעה הקורונה ומוסיפה לנו שמן למדורה. היא שינתה את צורת החשיבה ונתנה להרבה אנשים את התחושה כי סוף העולם מגיע ולא נחזור לעולם לחיים שהיו קודם. אבל מי בכלל אמר שאנחנו רוצים לחזור למה שהיה קודם? דווקא הרבה אנשים מוצאים בקורונה הזדמנויות חדשות לפיתוח עצמי, פיתוח אישי, שיפור הזוגיות ועוד. דווקא בימים בהם התחושה הכללית היא אובדן האופטימיות וכאוס, הרי שהדבר הכי טוב שניתן לעשות ממש עכשיו הוא להתרכז בהודיה על מה שיש ולאמן את המח שלנו לשנות את תבנית המחשבה השלילית לתבנית חשיבה חיובית.

לעשות סדר במחשבות

אנחנו לא ממש שמים לב אבל אם נעצור רגע ונבחן את ההתנהלות שלנו נגלה שלכל אחד יש דפוס התנהגות אישי שהוא תוצאה של החוויות האישיות שעבר כתינוק, כילד, כמתבגר וכמבוגר. הדפוסים האלה עוזרים לנו לפעול על אוטומט, להגיב מהר, לצפות מראש את התוצאות ולפעמים גם להיות הסיבות למה לא כדאי לעשות דבר כזה או אחר. החשיבה השלילית או תבנית ההתנהגות השלילית גורמת לנו להיות תקועים במקום ולא להתקדם.

בעצם, המחשבות השליליות עוצרות אותנו מלהגשים את החלומות שלנו, על אחת כמה וכמה בימי הקורונה. הנה כמה מחשבות שליליות, לדוגמא:

אין טעם לפתוח עסק בזמן שאחרים קורסים תבנית הפעולה שלכם היא – השוואה מול אחרים, אם הם הצליחו אני אצליח, אם הם נכשלו גם אני אכשל. ברור לכולם כי ההשוואה הזו אינה נכונה. לכל בעל עסק יש ידע אחר, ניסיון אחר, תזרים מזומנים אחר. תבחנו את עצמכם בהשוואה לידע שלכם ואם אתם לא בטוחים, השתמשו ביועץ עיסקי שיוכל לבחון בצורה ניטראלית את העסק והכדאיות שלו. אם תאמינו בעצמכם ובעסק שלכם, תעשו את מה שצריך כדי להצליח.

צרת רבים חצי נחמה – הרבה עובדים הוצאו לחל"ת או איבדו את מקום עבודתם. תבנית הפעולה תהיה למצוא נחמה בכך שיש עוד אנשים רבים שנמצאים במצב דומה למצב שלכם. תמיד יש מקום לכעוס, להתרגז ולהיות עצובים, אבל אחרי כמה זמן אפשר כבר להתחיל ולחשב מסלול מחדש ולבדוק לאיזה כיוונים חדשים אפשר לפנות. כאן מתחילה חקירה פנימית – מה אני אוהב לעשות? במה אני טוב? אולי עכשיו אצא לטייל? אולי אהפוך את התחביב למקצוע? גם במשברים יש הזדמנויות וצריך לזהות אותן.

הניסיון מועד לכישלון – אם אתם למודי כישלון, אתם יודעים איך להתמודד איתו. אבל חשבתם פעם מה יקרה אם תקבלו את הכן? מה תעשו? אל תפחדו להיכשל שוב, זה רק עיכוב בדרך ולא התחנה הסופית של הגשמת החלום. העיכוב הוא רק אישור לכך שהדרך הזו, היא לא הדרך ולכן חשוב להמשיך ולנסות עד שתגלו מה כן עובד.

מילים משנות מציאות

רוצים להתחיל את השינוי? פשוט תתחילו לדבר בשפה חיובית. תמיד ידענו שלמילים יש כח, אבל יש להם גם משמעות. אם יש לכם משפטים קבועים שאתם אומרים על דרך השלילה, נסו לומר אותם על דרך החיוב ותראו הבדל גדול, במקום לומר "אני מוותר לעצמי" אמרו "אני מאפשר לעצמי", במקום לומר "אני לא יכול" אמרו "קשה לי, אבל אנסה את ….". השימוש במילים חיוביות חודר את התת מודע והופך את המחשבה השלילית לחיובית ואת תבנית ההתנהגות השלילית לחיובית. ומה הכי טוב והכי קל? שהמילים לא עולות כסף וכל אחד ללא מאמץ וללא ידע מקדים יכולים החל מהרגע הזה לשנות את תבנית החשיבה שלהם אם רק ישתמשו במילים חיוביות. התחילו לתאר את עצמכם במילים חיוביות, רשמו על דף את כל הדברים הטובים שבכם, את החוזקות, את התכונות הייחודיות ופשוט פרגנו לעצמכם. בהתחלה זה יהיה קשה וירגיש מוזר, אבל מהר מאוד זה ישתחרר ותגלו כמה עוצמה וכח טמונים בכם.

שמרו את הרשימה בארנק!  יש לכם רגע קשה, שלפו אותה ותציצו בה, תקראו לה הבטריה הנפשית שלי, התרופה לכאבי הנפש ובכל פעם שיתקוף אתכם פחד, חשש או חוסר ביטחון תיזכרו ברשימה ותדעו שהכח להצליח נמצא אך ורק בידיים שלכם. יחד עם הרשימה הזו, אני מזמינה אתכם לאימון, כדי שנמשיך את התהליך המדהים הזה, יחד עם עוד עזרים וכלים שיביאו אתכם להצלחה.

ואם אתם אומרים חושבים שבגלל הקורונה לא כדי להתחיל בתהליך שינוי, זה סתם תירוץ. דווקא עכשיו כשהכל נמצא באי סדר ואי וודאות, קחו את המושכות לידיים ותעשו סדר בעניינים. תנהלו אתם את החיים שלכם, ותראו שההצלחה לא תאחר להגיע. אז אם משהו לא עובד לכם או משתבש, פנו אליי ויחד נבנה תוכנית להגשמת חלומות!

נאה חכמון- מאמנת אישית ועסקית

https://www.facebook.com/coach.naah

הוספת תגובה

הוספת תגובה