עמוד הבית » הסוד של תפקוד מנצח בעת מלחמה (ו.. שלום)

הסוד של תפקוד מנצח בעת מלחמה (ו.. שלום)

אוריאלה קם - מורין, צילום: רועי בר
מה גורם לאנשים מסוימים לתפקד מעולה גם במצבי דחק, משבר או מלחמה, ואילו אחרים מוצאים את עצמם נטולי כוחות, מפנים כעס ותסכול כלפי בני משפחה, מתקשים לרומם את העסק שלהם או להתרכז במשימות הנדרשות?

גם בימים כתיקונם אנחנו מחפשים דרכים להתנהל בצורה אפקטיבית ומיטבית, בעולם אינטנסיבי. על אחת כמה וכמה בעת שסדרי החיים משתנים מבלי שיש לנו שליטה על המצב..

שני כלים נפלאים שפיתחתי, לתפקוד מנצח בתקופה של שינוי, וגם בימים כסדרם:

  1. הגדרה מחדש של תפקידים מרובים:
  • מחלקים את הזמן היומי לפי תחומי מרחב על פי הגדרת התפקידים השונים, לדוגמה:
  • מרחב מקצועי – העבודה / העסק
  • מרחב יחסים – עם הילדים / משפחה / זוגיות / חברים
  • מרחב סידורים – התנהלות שוטפת בבית/ בעסק
  • מרחב לעצמך – מה שמעניק לך אנרגיה ומזין אותך
  • בכל יחידת זמן שהוגדרה למרחב, פעילים רק במרחב זה.

לדוגמה – כשאת במרחב יחסים, את כל כולך עם הילדים/ משפחה ולא עסוקה במרחבים אחרים כגון עבודה מהבית. וכשאת במרחב עבודה – יש סידור אחר לילדים. באופן זה את שלמה עם עצמך בתפקוד בכל מרחב, וכל מרחב מקבל את מירב תשומת הלב שלו. לדוגמה: אשת מקצוע, בעלת תפקיד ניהולי, הפנתה כעס כלפי ילדיה כשהפריעו לה בשעה שהייתה עסוקה בעבודה מהבית, עקב המצב.

צילום: pexels

הגדרנו את סדר המרחבים, כך שהיא מקדישה שעה למרחב העבודה, ולאחר מכן כ 20 דקות למרחב הילדים, ושוב שעה למרחב העבודה וכך הלאה. באופן זה היא הצליחה לנהל את מרחבי התפקוד שלה בצורה אפקטיבית ומתוך שלמות פנימית, תוך שילדיה מקבלים מענה והיא עצמה יעילה ורגועה.. חשוב להקדיש יחידות זמן לסידורים ולעצמך. זה יוצר תחושה שלכל דבר הזמן והמרחב שלו ומטעין אותך בכוחות ואנרגיה ליתר המרחבים.

צילום: pexels
  1. כלי להקלה מידית מרגשות מעיקים, חרדה ולחץ

לעולם הרגשי שלנו ישנה השפעה ישירה על התפקוד המעשי, על מערכות היחסים ואף על שפע והצלחה. לכן חשוב לדעת כיצד להקל על עצמנו ולהשתחרר מרגשות מעיקים.

צילום: pexels

 

הנה כלי שפיתחתי לעזרה ראשונה רגשית דרך 4 הממדים:

  • בחרו רגש שנוכח כעת בעוצמה גבוהה (מ 0 עד 10 – הרגש יהיה ברמת של 9-10). לדוגמה: פחד, חוסר אונים, אכזבה, בדידות, כאב וכדומה. אם התחושה היא כעס – חפשו מהו הרגש שמוביל לכעס (כעס אינו רגש המקור). לרגש שבחרתם להתמקד בו נקרא X.
  • עיצמו עיניים ושימו לב היכן בגוף נמצא הרגש הזה: או כתחושה, או במחשבה.
  • קחו נשימה עמוקה, והזרימו במחשבה אור מלמעלה, כך שימלא את כל גופכם, ובמיוחד יזרום אל אותו אזור בגופכם. הרפו את הגוף תוך כדי כך.. נשמו עמוק ושחררו כמה פעמים. חישבו על כך שהאור שזורם אליכם כמו מקלחת ממעל, מכיל בתוכו אנרגיה של שחרור ואהבה.עשו תהליך זה במשך כמה דקות.

אמרו לעצמכם תוך כדי כך בדיבור פנימי את המשפט: "אני מסכימ/ה לשחרר X מחיי, אני מסכימ/ה לקבל אהבה". לדוגמה: "אני מסכימה לשחרר חוסר אונים (X) מחיי, אני מסכימה לקבל אהבה". כעת, עדיין בעיניים עצומות, בדקו מה עוצמת התחושה באותו אזור בגוף שבו היה הרגש.

בתרגול מסוג זה עם אלפי אנשים התברר שרוב האנשים מדווחים על הקלה וירידה בעוצמת הרגש מ 9-10 לרמה של 5-7 לעיתים אף פחות מכך. ניתן לחזור על תהליך זה ככל הנדרש. שימו לב גם האם התחושה בגוף נחלשה, או עברה למקום אחר בגוף – זו עדות נוספת לטיפול ממוקד. ולסיום, שחררו ציפייה מעצמכם לתפקוד רגיל, בימים שאינם רגילים.

צילום: pexels

החליפו האשמה עצמית בקבלה עצמית.

היו חומלים וקשובים לעצמכם.
באהבה

אוריאלה קם מורין,מנטורית, מפתחת שיטת אומגה למגנוט הצלחה ופריצת דרך בכלים ייחודיים. הכשירה רבים מהמטפלים והיועצים בארץ. מנחה מסעות ייחודיים בעולם.

אתר:oriella.co.il

מייל: omegashefa@gmail.com