עמוד הבית » חופשה ספרותית בפסח: עולמות חדשים ממתינים על המדפים

חופשה ספרותית בפסח: עולמות חדשים ממתינים על המדפים

צילום: חזית לינקולן אקספרס
חופשת הפסח היא זמן מצוין לקרוא ספרים חדשים מתחומים שונים. קריאת ספרים יכולה להיות חוויה מרתקת שמרחיבה את האופקים ומאפשרת לך לצלול לעולמות חדשים ומגוונים. התנתקות מהסלולרי והגלישה ולהעניק זמן איכות לקריאת ספרים יכולה להוביל אתכם למחוזות קסומים חדשים - הן בתוך הספרים והן בתוככם עצמכם לצד הרחבת אופקים.

לינקולן אקספרס / אמור טאוולס 

מקום 1 ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס.

ביוני 1954 חוזר אמט ווטסון בן ה־18 לביתו בנברסקה במכוניתו של מנהל מוסד לעבריינים צעירים, שבו ריצה 15 חודשי מאסר על הריגה בשוגג. היות שאמו נעלמה מזמן, אביו מת לאחרונה, והבנק עיקל את החווה המשפחתית, אמט מתכוון לאסוף את בילי, אחיו בן השמונה, ולנסוע לקליפורניה כדי לפתוח דף חדש. אבל כשמנהל המוסד נוסע, אמט מגלה ששני חברים מהמוסד הסתתרו בתא המטען של מכוניתו. לשניים יש תוכנית שונה לחלוטין לעתידו של אמט, תוכנית שתיקח אותם למסע גורלי בכיוון ההפוך – לעיר ניו יורק. ההרפתקה נמשכת עשרה ימים בלבד ומסופרת מכמה נקודות מבט. ספרו של טאוולס יעניק לקוראים תענוג קריאה אמיתי בעזרת סגנונו הספרותי העשיר ברבדים, בשלל דמויות שובות לב ומלאות חיים ובנושאים רעננים ועתירי דמיון לכל אורכה של אמריקה של שנות החמישים.

מטר הוצאה לאור, כריכה רכה, 560 עמ'.

כמיהה לאור / מלי ליבר

סיפור אמיתי על נערה בת ארבע־עשרה מכפר קטן,על חייה המתגלגלים כעלה נידף ברוח,בין המלחמות הפרטיות למלחמות הצבאיות.היו לה חלומות גדולים עם אהבתה הראשונה,עד שהוא נשלח לחזית ב־1973.סיפור עם המון כאב, צער, אובדן,עד שהיא נפגשה באהבה שנייה שהאמינה שזוהי הזדמנות להמשך אהבתה הראשונה.החיים לא ממש חייכו לקרוליין,אף על פי שתמיד היא חייכה.היא השתדלה לגדל את ילדיה על הצד הטוב ביותר למרות הבדידות, הקשיים הרגשיים והנפשיים, ולקות הראייה שהייתה לה.כל כמיהתה ותקוותה הייתה קצת אור.

צילום: כריכת הספר

 

צמרת הוצאה לאור, כריכה קשה, 190 עמ'.

>>>יחידת סגולה – שינה רצופה

קרוב כל כך / סילביה דיי

ספר ראשון בסדרת רבי המכר הרשימה השחורה.  ין דרך לעקוף את זה: קיין בלאק הוא אדם מבעית. הוא מהמם כמו מדורה לא מבוקרת, מהפנט בצורה הרסנית כל כך שאת נשרפת עד אפר לפני שאת מבינה את הסכנה."

קיין בלאק, איש עסקים שקטף את תואר אחד הגברים הסקסיים בעולם, מתקשה להתגבר על מות אשתו היפהפייה לילי, עד שיום אחד הוא רואה ברחובות מנהטן אישה שהיא העתק מושלם של אשתו. היא מזהה אותו ובורחת! האם קמה לילי לתחייה? ואולי האישה המסתורית היא מתחזה? קיין דולק בעקבותיה ומפתה אותה אל הפנטהאוז במרומי מגדל היוקרה, שם הוא מגונן עליה ברכושנות ומעטיר עליה שפע ועושר תחת מעטה הזיכרון האפל של לילי.

אַלייה, אמו השתלטנית של קיין, מאמינה שאֵם טובה אינה מגוננת על ילדיה מפני סכנה, אלא זורקת אותם לתוך מלתעותיה כדי שהצלקות יקשיחו את עורם. האישה המהפנטת שחדרה לחיי בנהּ שולטת בו בצורה מסוכנת, והיא לא תרשה זאת. איימי, גיסתו של קיין, חביבת הצהובונים ואלכוהוליסטית, שילמה מחיר כבד עם כניסתה למשפחה הלא מתפקדת, ועכשיו מתכוונת לתבוע את מה שמגיע לה. שלוש הנשים חגות סביב גבר אחד ונקשרות יחד על ידי סודות כמוסים ומאוויים נסתרים.

קרוב כל כך הוא רומן אפל, נפתל ומותח, שנכתב בעוצמה רגשית, בחושניות חורכת ובהומור דק. כתיבתה של סילביה דיי קולחת, שנונה ומהפנטת, והדמויות שובות את הלב, כל אחת בדרכה.

צילום: חזית רחוק מדי חזית

הוצאת מטר, כריכה רכה,  עמ' 416.

סיפור ללא שם / ליאורה פיטס

אָנוּ חַיִּים בְּעִדָּן שֶׁבּוֹ לְרֹב הָאֲנָשִׁים אֵין זְמַן לְעַצְמָם, וַחֲבָל.אַחַד הַדְּבָרִים שֶׁנִּזְנָחִים הוּא קְרִיאַת סְפָרִים, וּמִסִּבָּה בְּרוּרָה, פָּשׁוּט לוֹקֵחַ זְמַן עַד שֶׁמַּגִּיעִים לִנְקֻדַּת הַשִּׂיא וְהָעֹמֶק הָרִגְשִׁי וְהָאִינְטֵלֶקְטוּאָלִי שֶׁבְּסֵפֶר.
הַסֵּפֶר "סִפּוּר לְלֹא שֵׁם" מְסַפֵּק חֲוָיָה וְחֹמֶר לְמַחְשָׁבָה לְלֹא מִלִּים רַבּוֹת. הוּא נָגִישׁ לְכָל סוּגֵי בְּנֵי הָאָדָם, מְאֻיָּר בְּפַשְׁטוּת וְנֶאֱמָן לְעַצְמוֹ.
נוֹסָף עַל כָּךְ, בְּיִחוּדִיּוּתוֹ, הוּא מוֹכִיחַ לִבְנֵי הָאָדָם שֶׁכָּל רַעְיוֹן הוּא בַּעַל עֵרֶךְ וּמְעוֹרֵר הַשְׁרָאָה וּמַחֲשָׁבָה, וְהוּא לֹא חַיָּב לִהְיוֹת מְסֻבָּךְ וּמֻרְכָּב כְּדֵי לִזְכּוֹת לְקִיּוּם.
צְרוּ וְהַאֲמִינוּ בְּעַצְמְכֶם, בְּנֵי הָאָדָם!

צילום: חזית סיפור ללא שם

צמרת הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 28

החלטות משנות חיים (ומוות) / יוסי יסעור 

מה עובר על אותם אנשים שהחליטו כנגד כל הסיכויים לבצע שינוי כה דרמטי בחייהם, מה הם הסיבות, הקשיים, הגורמים להחלטות שהם קיבלו. מה אנו יכולים ללמוד מכך? השורה התחתונה אופטימית; מחקרים חדשים מראים שאנשים המחליטים לבצע שינוי דרמטי בחייהם מאושרים יותר מאלה הנשארים במצב הקיים. אך אין זה אומר שהם לא משלמים מחיר.

בשפה מרתקת ובגובה העיניים מתחקה יוסי יסעור אחר אנשים אלה. המרואיינים בספר, שכולם עברו שינוי מטלטל, מספרים בפתיחות יוצאת דופן על ההתלבטויות, הרגשות, הקשיים ותגובת הסביבה, ועל ההחלטה הגורלית ששינתה את חייהם. אם גם אתם מתלבטים לגבי החלטה חשובה או מתקשים לבצע שינוי בחייכם, הספר המקורי והמרתק שבידיכם יאיר זוויות חדשות בתהליך קבלת ההחלטות וייתן לכם הרבה נקודות למחשבה.

צילום: חזית החלטות משנות חיים

מטר הוצאה לאור, כריכה רכה, עמ' 268

הוספת תגובה

הוספת תגובה