עמוד הבית » יום האישה הבינלאומי: סיפור חטיפתה של מגי רום

יום האישה הבינלאומי: סיפור חטיפתה של מגי רום

צילום: דני קיטרי
מגי רום: ציירת, פסנתרנית, שחקנית יוצרת, הזמינה אותי לביתה ברמת גן, להצגת יחיד שכתבה ובוימה ע"י רחל אלון. היא הופיעה עם ההצגה בקפה הקאמרי, תיאטרון הסמטה, אוניברסיטת ת"א, סינמטק ת"א, היכלי תרבות ועוד... הפריצה התדפקה על הדלת, אך הקורונה השביתה אותה.

מונולוג:

לפני חמש שנים חיי השתנו, כך מתארת מגי, בפתיחת הופעת היחיד שכתבה על "תסריט חייה". לאחר כתיבה שכתבה למגירה הבינה באמצעות הכתיבה שהסיפור יכול להפוך ליצירה בדרך של הצגה. ההצגה מתחילה כשמגי יושבת ליד הפסנתר ומתחילה לנגן מנגינה ששואבת אותך לסיפור האישי שלה.

היהודים בגרוזיה:

מגי נולדה בטבילסי, גיאורגיה. היהודים שם נהנו מרווחה כלכלית במשך דורות ללא פרעות ואנטישמיות. ב – 1938 חל שינוי כלפי היהודים. הוחרמו ספרי קודש, הגלו את סבא רבא שלה, רב הקהילה לסיביר כי המשיך ללמד תורה. כעבור שנים, כאשר שערי הברזל נפתחו בשנות השבעים, החליטו גם הוריה לעלות לישראל. המירו את כספם לזהב והטמינו את תכשיטי הנדוניה בסוליות הנעלים ובתחתיות קופסאות שחמט ודמקה.

העליה לישראל:

כשהגיעו לארץ הם התיישבו ביפו ד'. ביום הראשון, של הגעה לבית הספר בארץ ישראל, המשפחה של מגי נשדדה וכל הונם שהביאו איתם וסיכנו את חייהם כדי להביאו, נעלם כלוא היה ובן רגע הפכו ממשפחה אמידה למשפחה עניה. מגי התאקלמה בארץ  כ"צברית". היתה מתהלכת עם  המוזיקה הישראלית שהתנגנה בראשה:  מתי כספי, נעמי שמר ועוד רבים וטובים.

יום שישי – נקודת המפנה לרעה:

יום שישי, מגי עורכת שולחן לערב שישי, כאשר אמה מבקשת ממנה לרדת למרכול, לרכוש מוצר שחסר לה. היא נענית בחיוב ויוצאת לקניות. בדרכה פוגשת את סימון השכן שביקש עזרה ליד רכבו, מגי נכנסת לרכבו ולפתע הרכב נוסע. היא נבהלת, צועקת ברכב ולפתע מבחינה בניידת משטרה  שהצליחה לעצור אותם. הוריה אספו אותה וגערו בה. בעקבות האירוע המשפחה החליטה לעבור ליד אליהו.

צילום: באדיבות מגי רום

החטיפה:

הסיפור מתחיל מכאן. מגי בבית הספר, היא מוסיפה לספר עוד, אחות הגיעה לביה"ס כדי לקחת אותה, מאחר ואמא עברה תאונת דרכים. מגי, נכנסה לרכב ולאחר שעות של נסיעה, היא מובלת לבית שמעולם לא הייתה בו. היא נאנסת ומובלת לחדר בו שהתה 4 ימים רועדת מפחד, ישובה על צידי המיטה, בבגדי בית הספר ותוהה מה יהיה. ימים ללא שינה, מכורבלת במיטת חוטפים.

משא ומתן, משפט, עונש:

באחד הימים היא עוברת לבית אחר, לאיש גדול מימדים. באותו זמן החל משא ומתן של הוריה עם החוטפים. המפגש התקיים בתחנה המרכזית ת"א ושם המשטרה תופסת את אחד החוטפים שהוא סימון. מגי ניצלה מידם של חוטפיה, אך הנפש מתחילה לתעתע בה, סיוטים, פחד. בעיתונים כתבו על החטיפה והאונס. החוטף קיבל עונש מבית המשפט 20 שנה!

חתונה שחורה:

המציאות התהפכה על המשפחה כתוצאה מאיומים של רצח של אחיה במידה ומגי לא תחזור בה. כדי להציל את אחיה מגי חוזרת בה. החוטף יוצא לחופשי כמו אביר על הסוס השחור ומתחתן עימה! בגיל 24 מגי לקחה תיק קטן ועזבה את הבית עם בנה הקטן.

צילום: באדיבות מגי רום

היאוש:

במשך שנים, מגי מתארת, מול הקהל, סבלה ממאבקים רגשיים, שעקבות הפרשה הותירו אותה עם לב מדמם ונפש פגועה. היאוש הלך וגדל והתרחב בליבה, עד שיום אחד ניסתה לכרוך על צווארה חבל ולסיים את חייה. בדיוק באותו רגע התרחש אירוע מכונן. מגי מצאה את עצמה בהתבוננות פנימית, ניצבת מול מציאות קשה שבה בנה הקטן יהיה ללא אימא. היא התירה את הקשר מצווארה האדום והמשיכה לחיות-למות.

צילום: באדיבות מגי רום

אמנות – נקודת המפנה לטובה:

יום אחד בעודה מהלכת בת"א, פגשה חבר בצורה אקראית. הוא הזמין אותה לתערוכת ציורים. בתערוכה פגשו עיניה בציור פורטרט של האמן לוסיאן פרויד. מכאן חייה השתנו לטובה. מגי החלה לחיות וליצור ולהוות השראה לכל מי שפוגש באשה האמיצה והמיוחדת הזו.

הנגינה העם העיבודים שלה השזורה לכל אורך ההצגה, מהפנטת. כציירת, ציוריה שגם הם מהפנטים, הם חלק מהבמה ומגי גם מציירת תוך כדי ההצגה.  שילוב האמנות עם התוכן מביאים את הצופה לידי חוויה בלתי נשכחת. לאחר ההצגה תמיד מתפתח מעין רב שיח, דיון, שכן הצופים רוצים להישאר עוד ועוד עם החוויה וכן לבטא את ההתרשמות שלהם…

מגי רום מציגה בביתה בימי שישי וכן בחוגי בית. בואו

בפייסבוק  – MEGI ROME

תגיות