עמוד הבית » סוד המהפך בנישואים: כקריעת ים סוף

סוד המהפך בנישואים: כקריעת ים סוף

צילום: pixabay
מדוע נמשל הזיווג דווקא לקריעת ים סוף? איזה ים עלינו גם לקרוע כדי לצאת מעבדות לחירות? ואיך כל זה יכול לעזור לנו לחולל מהפך בנישואים?

חוסר אמונה זו הסיבה שמונעת מזוגות לחולל מהפך בנישואים שלהם ולצאת ממצריים, חווית תסכול, ריחוק ולופים של מריבות, לעבר הארץ המובטחת, זוגיות בריאה ואהבת אמת. אנשים רוצים לחוות נישואים טובים ומאושרים אבל בתוך תוכם הם מחזיקים בתודעת עבדות ולא באמת מאמינים שזה אפשרי. כך טוענת מצילת הזוגות זהרה זהבה בן חמו. אנחנו כל כך רגילים לבעיות שלנו עד כדי שלא פעם אנחנו ממש מתקשים להאמין שיכולה להתחולל מציאות אחרת עבורנו. ולכן, אנחנו מוותרים מראש, ממשיכים בהטחות הדדיות ולא מצליחים להבחין ולהתמיד ביצירת השינוי שאנחנו כל כך רוצים וזקוקים לו.

צילום: unsplash

>>> גירושין זה לא הפיתרון

זה בדיוק כמו שקרה בסיפור יציאת מצריים.

רבים מהעם בחרו להישאר במצריים למרות שזו הייתה עבודת פרך ומשה בישר להם שהגיע זמן הגאולה כי הם פשוט לא האמינו. גם עשרת המכות לא גרמה להם להאמין שהם יצליחו להגיע לארץ המובטחת ולכן, הם לא העזו לנסות לצאת. זו בעצם הסיבה שחז"ל כתבו  "וקשין לזווגן כקריעת ים סוף".

וכי יש קושי חלילה לפני המקום ברוך הוא לעשות כרצונו?

לא. הקושי המדובר הוא לא מצד הבורא אלא מצד הנברא שכלוא בתוך הספק וחוסר האמונה שחטף אותו. זו תודעת עבדות. מצב בו אני לא יכולה לדמיין אותנו כבני חורין ולא מאמינה שהמציאות שאני חפצה לה זמינה ואפשרית עבורי, אני לא מאמינה שיכול להתחולל פה נס. ולכן, בדיוק כפי שאני לא אעזוב את מצריים או אכנס לים, אני לא אתחיל תנועה של שינוי, לא אפנה לעזרה מקצועית, וגם אם כבר נתחיל תנועה של שינוי משהו בי תמיד יחכה מאחורי הדלת לנפילה הראשונה שתגיע.

צילום: pexels

אז מה את מציעה לזוגות כאלו שחווים חוסר אמונה, תפיסה שזה לא אפשרי עבורם?

אני מזמינה אותם להתחבר לתנועה הפנימית של מסירות נפש ואמונה בלתי מעורערת של נחשון עמינדב בקריעת ים סוף. שבעה ימים לאחר שבני-ישראל יצאו ממצרים, הם מצאו את עצמם עומדים מול ים סוער לפניהם, וצבא מצרים מאחוריהם. בורא העולם אמר למשה רבינו "דבר אל בני-ישראל ויסעו!". אך, כל אחד מן השבטים התחמק ואמר 'אינני רוצה לרדת ראשונה אל הים'. ראה זאת נחשון בן עמינדב וקפץ אל הים בגבורה ולא רק זאת, אלא שבעודו צועד לתוך הים, הוא לא נתן לשום ספק להתגנב לליבו על אף שהים נחצה לשניים רק כאשר המים עברו את ראשו של נחשון עמינדב. כך, אני מזמינה כל אחד מאתנו למסור נפש על הנישואים שלו ולצאת לדרך עם תודעה שגירושין זו לא אופציה עבורנו. מה נשאר? רק להצליח, רק לקרוע את הים.

ומנסיונך, מה פוגע באמונה של אנשים ומותיר אותם בתודעת עבדות הזו ?

אמונות מגבילות ומיתוסים. ביהדות קוראים לזה  "קטנות המוחין". כל מיני דעות משובשות ששמענו, גדלנו עליהם ואימצנו לחיינו, במודע או שלא, ומנהלים את התודעה שלנו. ישנם אמונות אישיות וישנן אמונות קולקטיביות שמאד נפוצות שמאד רווחות בקרב זוגות שנקלעו למשבר.

את יכולה לתת דוגמא למיתוסים נפוצים ?

בוודאי הנה לדוגמא 3 מיתוסים מאד נפוצים בקרב זוגות במשבר.  "אנחנו ממש הפוכים, סימן שאנחנו לא מתאימים" – האמת היא שזה שאתם הפוכים מעיד בדיוק על ההתאמה בינכם. המשיכה והמגנטיות בין בני זוג נוצרת מהשוני ומזה שאנחנו הפוכים בקווי האופי שלנו ולכן זה יכול לעבוד בינינו בדיוק כמו חשמל בסוללה – מינוס ופלוס ולא מינוס ומינוס או פלוס ופלוס.

"אם הוא\היא רק היו משתנים הכל היה מסתדר"– רוב הזוגות שאני פוגשת מגיעים לקליניקה אחרי אינספור ניסיונות וכשמתחת לפני השטח מכוננת בליבם הכמיהה שהצד השני ישתנה. אחד הדברים הראשונים שאנחנו יוצרים בהירות לגביו זה שאופי לא משתנה ולכן, לשנות את הצד השני זה לא הפתרון אלא השורש שיצר את הבעיה מלכתחילה. ממליצה לכם להפסיק לנסות לשנות אחד את השנייה ולהתחיל להתעסק בלהכיר את המהות הפנימית האמיתית שלכם ולדעת איך למשוך את הכוחות הטבעיים שקיימים בכל אחד מכם.

 

צילום: pixabay

 

"אני רוצה שיהי בינינו שוויון והדדיות" – אחד העיוותים הגדולים ביותר שנוצרו בין המינים זה רעיון השוויון כי גבר ואישה לא שווים במהותם. מה שמחזק, מפעיל, מניע גבר שונה ממה שמרחיב מפעיל ומניע אישה ולכן, כל חתירה לשוויון מנטרלת את הכוחות הטבעיים ומשבשת את המגנטיות הטבעית בינינו. ברגע שתכירו את הטבע האמיתי שלכם ותפעלו בהתאם לחוקיות המגנטיקה בינכם דברים יתחילו להסתדר ויתחולל מהפך.

אם גם אנחנו לא ניתן לשום ספק, מיתוס או אמונה מגבילה לחדור לתוך התודעה שלי ולהחמיץ את המרחב הזוגי שלנו אני מאמינה שכל זוג יכול לחולל את המהפך ולצאת מעבדות לחירות. זה הים שעלינו לקרוע כדי לחוות עוד השנה את החירות הזוגית שלנו. חג שמח.

מאת  זהרה זהבה

לייעוץ: 052-8464610

הוספת תגובה

הוספת תגובה