עמוד הבית » סיום שנה – אהבה, סליחה ושינה רצופה

סיום שנה – אהבה, סליחה ושינה רצופה

צילום: pexels
חודש אלול: ידוע בראשי התיבות שלו משיר השירים: "אני לדודי ודודי לי". עוד הרבה לפני תכניות הריאליטי על זוגיות וחתונה, כבר בתקופת התנ"ך התרחשו חגיגות ט"ו באב, שבו מחוללות הבנות בבגדי לבן בכרמים, בליל הירח המלא והבנים יכולים לבחור להן בת זוג.

סיום השנה מציג את המימוש וההגשמה שבהתחייבות ההדדית. רגע לפני תחילת השנה החדשה – מתחילה זוגיות ואפילו נישואין. גם הקדוש ברוך הוא בוחר שוב בבת ישראל ומקדש אותה בכל שנה מחדש.

חודש הסליחות, הוא למעשה חודש של אהבה, שבו הכל מתחיל עוד לפני שהוא מתחיל. אלול הוא ה"בקרוב" של השנה. לפיכך מה שקורה בו מתאפשר בשנה החדשה. זו גם הסיבה שהוא חודש מיוחד מאד. כמו שאנחנו מסיימים שנה כך גם נתחיל אותה. כמו שאנחנו מציעים את המיטה כך גם תהיה השינה שלנו גם פיזית וגם כאנלוגיה.

מיטה מסודרת יכולה לשנות את העולם:

כולם מכירים את הוידאו העוצמתי משנת 2014, של מפקד "אריות הים" של הצבא האמריקאי בו הוא פותח את הסרטון בפנייה נרגשת – תתחילו את היום שלכם בסידור המיטה. לא משנה מה יקרה במשך היום וכמה קשה יהיה – המיטה המסודרת, הרכה והנעימה שלכם תחכה לכם ותעטוף אתכם בחמימות והגנה וידיעה שאולי היו לכם כמה אתגרים אימתניים במהלך היום – הלילה שלכם במיטה שלכם – מובטח מראש. זה קצת כמו להודות לבורא עולם ולעצמכם עוד לפני שהיום התחיל. מי שרוצה להזכר הנה הקישור. https://www.youtube.com/watch?v=BkYEF7FHljQ

צילום: pexels

העקרון הראשון:

דמיינו לעצמכם איך תראה השנה הקרובה הבאה עלינו לטובה. כתבו לעצמכם את כל העניינים שהייתם רוצים לסגור השנה על מנת שהראש שלכם יהיה נקי ומשוחרר מעומסים מיותרים. לפעמים אלו ענייני כסף ורכוש, לעיתים אלו ענייני הלב, ענייני פרנסה או מימוש הייעוד, לעיתים אלו עניינים שבין אדם לחברו.

במהלך חודש אלול זוהי קודם כל האהבה והסליחה לעצמנו שאנו נדרשים לתרגל. לאפשר לעצמנו התחלה חדשה. יש קשר בין כל ההתחלות. התחלת שנה היא התחלה גדולה מאד.

כפי שנאמר "סוף מעשה במחשבה תחילה" חודש אלול הוא חודש המחשבה תחילה, עבור כל השנה.

ערב ראש חודש הוא מחשבה תחילה עבור כל החודש.

מוצאי שבת הוא זמן ההגות וההרהור עבור כל השבוע.

ושימו לב לאן זה מוביל – כל ערב הוא זמן ההרהור העמוק – לקראת היום החדש הבא.

לאחר הביצוע של סיכום היום הקודם והתכנון  של היום הבא אנחנו יכולים לפרוש לפעולות של הכנה לשינה בלב קל.

צילום: pexels

שינה רצופה היא נשימת החיים:

הכל הופך להיות הרגל שמדמה נשימה. כל נשימה מתחילה בשאיפה (שימו לב למילה המדוייקת) וכל נשיפה מרוקנת ומנקה את מקומה לשאיפה חדשה. כמו שכל נשימה אינה מובנת מאליה, למרות היותה אוטומטית, כך כל רגע הופך להיות משמעותי ובעל ערך והחיים, כהצטברות של רגעים משמעותיים, הופכים לנעימים וקלילים. בחיים כאלה, השינה, באופן הטבעי ביותר, מסתדרת. היא מתאזנת ומביאה שלווה ורוגע לשליש החיים המשוחרר הזה, בשעות הלילה, הקרוי שינה. שיהיו לכולנו שנה טובה ושינה רצופה.