עמוד הבית » עונות מעבר האומנם?

עונות מעבר האומנם?

צילום: pixabay
חודש אוקטובר השנה לפעמים קריר, לפחות המים בכנרת הבוקר כבר היו קרירים ולא מי אמבט פושרים. מעבר לכך יש עדות של פריחת החצבים וגם נחלאי בא סתיו.

פתחתי את עיתון השבת וקראתי כתבה של שרית רוזנבלום בנושא מתקפת הווירוסים החדשה." נתונים מדאיגים … בישראל זינוק במספר הזיהומים הפולשניים …" או קי הבנתי אז בהמשך כותבת שרית: " מתברר שדווקא ההגנות ההכרחיות שאותן נקטנו נגד הקורונה, מאיצות עכשיו מחלות אחרות." אם הבנתי נכון את דבריך שרית מניעה של הידבקות גורמת לירידה של המערכת החיסונית?

כמה עצוב במקום למנוע מחלות דווקא מגברים אותן. זאת אומרת שבמקום לאפשר לאנשים לבנות מערכת חיסונית תקינה מונעים זאת מהם על ידי מסכות ובדודים ושאר חיסונים לא יעילים בעליל. לחיסוני סבתות שלנו היו המון תרופות כדי לחזק את המערכת החיסונית לא רק מרק עוף או עצמות. גם כן ללכת יחפים על האדמה ומשחקים בבוץ מגבירים את המערכת החיסונית. או ללכת לחוף הים ואם ממש אמיצים גם לשחות. זו תקופה בה הים יחסית רגוע ואין מדוזות.

צילום: pixabay

אז לשאלתך שרית מדוע וירוסים מתפרצים עכשיו?

לא רק בגלל החלשות המערכת החיסונית בזכות התנהלות בזמן הקורונה. גם באופן טבעי השתנות במזג האוויר עוזרת לגוף לשאול את עצמו האם אני ממשיך בהתנהלות קיץ או מתארגן לחורף. למי שיש מערכת חיסונית חזקה עובר את הזמנים של עונות המעבר בקלות. למי שמקפיד לשמור על תזונה בריאה, תנועה ואמונה. אך למי שבגלל גורמים רבים מערכת החיסונית שלו חלשה אשמח להמליץ על מספר תרופות סבתא. כמו מרק כתום משקה חם המשלב קינמון, זנגביל, ציפורן, גרגרי פלפל שחור ואפשר גם פרוסת לימון ודבש למען הטעם הטעים.

צילום: pixabay

אך, יש מוצר של חברת דוטרה שמטרתו להיות לעזר ונקרא על המשמר- On Guard  הוא מכיל שמנים אתריים של תפוז בר, ציפורן, אקליפטוס רוזמרין. תערובת בעלת ניחוח עצי ונעים. לי מאד עוזרת בצורה קבועה להגן על גופי בפני וירוסים עקשניים. מקלה לי גם על בעיות נשימה ועוד.

צילום: באדיבות עידית דגן

לכן עם כול הכתבה הארוכה והעשירה במידע של הגברת שרית רוזנבלום אני בוחרת להגן על עצמי בעזרת שמנים אתריים טהורים של חברת דוטרה. רק בריאות תקינה ושלמה לכול קוראי. שנה טובה.

עידית דגן צילום: עיבוד גרפי גלים שם טוב

מאת: עידית דגן, יועצת עסקית להעצמה במרחב בטוח