עמוד הבית » שירותי משלוחים

שירותי משלוחים

צילום: FREEPIK
מזמינים הרבה באינטרנט? מה אתם יודעים על המסלול שעוברת החבילה שלכם?

אם אתם נוהגים להזמין הרבה מוצרים באינטרנט, אתם וודאי יודעים שהחבילה אינה מגיעה באורח פלא אליכם הביתה או לנקודת האיסוף הקרובה, היא עוברת דרך, לעיתים לא קצרה. אם תמיד רציתם לדעת איך שרשרת האספקה עובדת ומה בדיוק קורה מאחורי הקלעים, ריכזנו לכם כמה מהשלבים החשובים.

מה השלבים השונים בתהליך המשלוח?

למרות שכל שלב בשרשרת האספקה חשוב, המשלוח הוא אחד השלבים היותר חשובים, אם לא החשוב מכולם, כי הוא זה שמשפיע על החוויה הסופית שלכם. זו גם הסיבה שחנויות שונות מעמידות לרשותכם את אפשרות הבחירה עם סוגים שונים של משלוחים. בעולם הקניות המקוון, תהליך המשלוח מתחיל ברגע קבלת ההזמנה ועיבודה ועד הגעתה לבית הלקוח. ככל שהשלבים הראשונים יהיו מדויקים, יעילים ומהירים יותר, ושחברת השילוח שבוחרים לעבוד אתה תהיה כמה שיותר מקצועית, כך החבילה תגיע מהר יותר ליעד שלה – אליכם.

השלב הראשון – קבלת ההזמנה

לאחר שהאתר מקבל הזמנה, הוא מעבד אותה ומכין את ההזמנה מתוך המלאי הקיים. ישנן חנויות אשר ברגע ההזמנה מזמינות מהיצרן את המוצר, בעוד שאחרות מחזיקות מלאי קיים. במקביל, האתר שולח את ההזמנה לחברת השילוח כדי שתשלח נציג שיבוא לאסוף את החבילה כשהיא מוכנה. ישנן חנויות מקוונות אשר בוחרות לייעל משמעותית את תהליך קבלת ההזמנות על ידי מערכת אלקטרונית של ניהול ההזמנות או תכנה מתקדמת שמסונכרנת עם המערכות של חברת השילוח. כך המון שלבים נחסכים בדרך והתהליך של קבלת ההזמנה הופך למהיר ויעיל יותר, על ידי כך שכל הזמנה מתקבלת גם במערכות של חברת השילוח באופן אוטומטי.

השלב השני – עיבודה ההזמנה

בשלב הזה מתבצע סוג של אימות נתוני ההזמנה כדי לוודא שהם מדויקים ושהפריטים שהוזמנו אכן נמצאים במלאי. חלק גדול מהתהליך נעשה באמצעות אוטומציה וטכנולוגיה אשר עוזרים להאיץ את השלב הנ"ל. לאחר שכ הפרטים ברורים וההזמנה מתקבלת, סטטוס ההזמנה מתעדכן, ואתם מקבלים הודעה שהאתר קיבל את ההזמנה והיא נמצאת בטיפול, וממש בקרוב תצא אליכם. לאחר עיבוד ההזמנה, החברה תכין את המוצר שהוזמן למשלוח ותעביר את החבילה לשותפה הלוגיסטית שלה – חברת המשלוחים.

השלב הבא – חברת השילוח נכנסת לתמונה

חברת השילוח דואגת לכל תהליך העברת החבילה ממחסני החברה או החנות ועד אליכם, כאשר הדרך לא פעם כוללת אחסנה, מיון בהתאם לאזורי חלוקה ובסוף העברת החבילה לשליח הסופי שימסור אותה. חברת השילוח מתמודדת עם כל הפן הלוגיסטי וככל שהיא תהיה יותר מקצועית ומתקדמת, כך זמן המשלוח יתקצר משמעותית והעלויות שלכם יהיו נמוכות יותר. למעשה, המותג וחברת השילוח שותפים שווים לתהליך המשלוח, כאשר המותג דואג לעבד ולהכין את ההזמנה וחברת השילוח דואגת לתהליך המשלוח והתקשורת אתכם במהלכו (תיאום הגעה, עדכון הנוגע לסטאטוס המשלוח בזמן אמת ועוד).

החשיבות של חברת השילוח

לאחר שליחת ההזמנה, האחריות עוברת לחברת השילוח אשר עושה כל שביכולתה כדי להבטיח שהמשלוח יגיע אליכם בשלום. חברות השילוח מפעילות מעקב אחר ההזמנה, והן ישלחו לכם הודעה עם קישור למעקב אחר המשלוח כדי שתוכלו להתעדכן מתי החבילה צפויה להגיע אליכם. רוב החבילות יגיעו למחסני המיון של חברת השילוח, משם ימוינו לפי אזור השילוח, כמו גם לפי סוג המשלוח, ולאחר המיון יפוזרו לחלוקה. כיום ישנן מערכות מיון מאוד מתקדמות מבחינה טכנולוגית כך שתהליך המיון מתרחש מהר מאוד. כמובן שהתהליך משתנה גם בהתאם לסוג המשלוח שבחרתם או סוג השירות שמציע האתר. ישנן אתרים מקוונים שמציעים משלוחים מהירים מהיום למחר כדרך לבדל את עצמם, במרים אלו תהליך העברת החבילה מתקצר משמעותית, וחברת השילוח תדלג על כמה שלבים בדרך, כדי לבצע משלוח ישיר ומהיר יותר. חברות השילוח הקיימות בארץ פועלות בדרכים שונות, המתקדמות ביותר עובדות עם מיטב האמצעים הטכנולוגיים כדי לספק שירותי שילוח מהירים ויעילים לכל הארץ ולהתמודד עם כל סוגי האתגרים הלוגיסטיים בצורה הטובה ביותר.

נסיים ונאמר,

לחברת השילוח יש תפקיד חשוב ומשמעותי בעולם המסחר המקוון, וככל שענף זה מתפתח יותר, כך תחום המסחר האלקטרוני יכול להתפתח במקביל ולהציע לצרכנים חוויית קניות מעולה, שאף מתעלה על הביקור בחנות הפיזית. רבים מאתנו לא מודעים לעד כמה חברת השילוח עובדת קשה מאחורי הקלעים כדי שהקסם הזה יקרה ואנו נוכל ליהנות מהמוצר שהזמנו במהירות האפשרית!