עמוד הבית » משתלות יגור – סדנת שף – יונתן רושפלד

משתלות יגור – סדנת שף – יונתן רושפלד

צילום: נעמה משיח כהן
פסטיבל תבלינים וטעמים

"כי האדם עץ השדה":

אתם ודאי מכירים את החוויה של כניסה למשתלה מטופחת, ירוקה ופורחת. הריח של צמחי התבלין מיד בכניסה מכה באף בניחוח רענן. האויר הקריר של שבת, בראשית האביב, ומרגישים התעוררות של כל החושים. ההתמזגות עם הטבע והנוף שבחוץ, השדות הירוקים רחבי הידיים והחממות – מגוננות על האורחים בדיוק כמו על הצמחים שבתוכן. בתוך כל אלה מתרחשת חגיגה.

צילום: ד"ר אירית שמשון

החגיגה:

חברו יחדיו מספר גופים, כדי ליצור אירוע מחמם לב ומלא ניחוחות. השפים יונתן רושפלד ויוסי שטרית הוזמנו להיות האירוע הראשי בחגיגה. יונתן רושפלד – היה בשבת הראשונה – יוסי שטרית יהיה בשבת הקרובה. באתי לסקר את האירוע ויצאתי נפעמת. אני מתכוונת להיות גם בסדנה בשבת הבאה. בתום כל סדנה עוברות בנות קיבוץ חביבות ומגישות לאורחים את המתכונים שלמדנו בסדנה. בכל שבת יש שתי סדנאות. אחת ב11:00 והשנייה ב 13:00. נכחתי בשתי הסדנאות שלכאורה היו אותם המתכונים, אך היו שונות באופיין.

צילום: ד"ר אירית שמשון

הנדיבות:

הסדנאות והכניסה למשתלות – הכל ללא עלות – באירוח נעים וחמים ובטוב טעם. משתלות יגור הן גם מקום האירוח הנעים ושובה העין בצבעוניות ובפריחה מכל עבר, בירוק ובשפע. חישתיל – שמייצרים את כל השתילים מזרעים, שמנא וסלתא – חנות מוצרי הטבע של משתלות יגור עם מגוון מעוצב להפליא וטעים של שלושה סוגי שמן זית, טחינה דבש, יין, סילאן, זיתים ממרחים ואפילו חרוסת לפסח הקרוב. כדאי כבר להצטייד וכמובן אגמדיה של שמעון המקסים, שמנצח על האירוע ביד רמה.

צילום: נעמה משיח כהן

יונתן רושפלד:

שף רושפלד הגיע, נינוח, ידידותי מאד ונעים. אולי הטלוויזיה לא עושה אתו חסד. הסלט שהדריך אותנו בחלק הראשון של הסדנה היה קליל רענן ומלא עלים ירוקים. יונתן, נתן המון טיפים ממש ממש מועילים ודיבר כמובן על המטבח הישראלי. המאפיין המרכזי שלו – הירקות ועשבי התבלין הטריים והלא מהונדסים. הכל טרי והזמן של הירק או התבלין מגיע לצלחת של האוכל בתוך מספר דקות ועד מספר שעות בודדות. בחו"ל לעומת זאת ניתן לראות את הירקות בעיקר משומרים או כריבות או כחמוצים או כממרחים ומטבלים משומרים. כיום, מספר שף רושפלד, מסעדות יוקרה מחפשות את התבלינים הטריים ואת שמן הזית המגוון על טעמיו המעניינים שאינם משתלטים על הטעם. השילוב בין יקרות ופירות ותיבול מתאים. יונתן לימד את הקהל מהם היחסים הנכונים ביותר להכנת רוטב מאוזן נכון. לא חמוץ מדי ולא שמנוני מדי. המקום המיוחד של כף דבש בהפיכת כל המרכיבים לעדינים ומותאמים כך שגם אם נשאר משהו אחרי התיבול אפשר לשמור אותו בצנצנת, במקרר אפילו עד 10 ימים.

סלט אפרסמונים ועשבים:

הצירוף הכל כך מושלם של אפרסמונים, עלים ירוקים וגבינת עיזים מסוג בושה, רוטב ויניגרט שכאילו נולד להתאים לתערובת הסלט, כמו כפפה ליד. הערבוב ממליץ שף רושפלד – אולד סקול – "בידיים, חבר'ה, בידיים!". הרגשה ביתית ואינטימית התפשטה בקהל של כמאה פלוס אנשים – בכל אחת מהסדנאות.

 מרק חומוס פרסי:

מי לא יודע מה מה זה לימון פרסי מיובש? זה כמו כדור קטן בצבע בהיר או שחור. בעל ארומה חזקה מאד. יונתן ממליץ למרק המיוחד הזה את הבהיר. "רק אחד" לסיר בינוני כזה, הוא מזהיר "זה חומר נפץ!" מעביר בקהל קעריות עם שברי לימון כזה שהוא מציג לנו כדי שנריח. הריח אכן מתפוצץ באף בתחושה של צביטה ארומטית, ייחודית, מהממת.

צילום: ד"ר אירית שמשון

חומוס צריך השריה במים במשך 24 שעות ולהחליף פעמיים את המים כך שלא ייווצרו יותר בועות. ברגע שתהליך הוצאת הגזים בתהליך ההשריה – החומוס מוכן לבישול.

רבע שעה, אחרי טיגון הבצל עם מעט מלח בשמן כדי שהבצל לא יתקרמל, בנחת. זה הסוד. שמים מים ואת כל הגבעולים של עשבי התיבול, לימון פרסי בהיר אחד, ועדשים. מביאים לרתיחה. אחרי שעה וקצת מוסיפים את החומוס ורק בסיום הבישול מוסיפים את התבלינים. מוסיפים מיץ מלימון  אחד.

המרק עצמו אמור להתבשל כשעה וחצי על אש קטנה.

בבלנדר יד מרסקים את המרכיבים חלקית ומגישים. הטעם אלוהי!

הקהל מקבל קעריות טעימות מהסלט וכוסות עם המרק.

הפתעה מאחורי הקלעים:

במטבח, אחראי על כל ההכנות של מגשי הטעימות, השף אכרם הייב, אותו אנו מכירים מבית זרזיר, ממסעדת ההמבורגרים המופלאה שלו – סטארלינג.

סדנת שף עם יוסי שטרית

לפנק ובגדול. כאילו סדנה מדהימה עם שף רושפלד לא מספיקה, כל שותפי ההפקה מקיימים בשבת הבאה עוד סדנת שף עם יוסי שטרית! לא אגלה את המתכונים. אני בטוח אהיה שם. אתם באים?

טיפ קטן לקניות לפסח:

יש מלא צמחי תבלין טריים וריחניים, מלא אריזות למתנות ומוצרים כשרים ישר לשולחן החג וכמובן צמחים ופרחים לבית שמח ורענן לאירוח מושלם. חג שמח!

 הפסטיבל ינעל ביום שבת ה-26.3 עם 2 סדנאות של השף יוסי שטרית, (בשעות 11:00 ו 13:00).

הוספת תגובה

הוספת תגובה