עמוד הבית » צהוב – איזה צבע מדליק אור ומיטיב שינה

צהוב – איזה צבע מדליק אור ומיטיב שינה

צילום: pexels
הידעתם? ללא הצבע הצהוב לא תיתכן שינה עמוקה: אם רק נדבר על צבעים של אור, נגלה כי בנורות פלורוסנט ובחלק מנורות הלד – בהן משתמשים כי הן חסכוניות בחשמל – חסר המרכיב של הצבע הצהוב. זהו אור רך ומרגיע. אם תמיד חשבנו שדווקא הצבע הכחול מרגיע – בצבעי אור זה אחרת. האור הכחול מו זה שנפלט מנורות ללא אור צהוב או מסכי מחשב או טלפון נייד – פוגעים אנושות בשינה העמוקה.

מהי שינה עמוקה?

בשינה פועלים 3 גלים עיקריים: גל אלפא – גל ההירדמות והיקיצה, גל תטא – גל החלימה וגל דלתא – גל השינה העמוקה. הגלים הם טווח של תדרים הנמדדים ביחידות שנקראות: הרץ. הן התגלו ב -1937 על ידי מכשיר האי.אי. ג'י הראשון – שהצליח למדוד גלי מוח בערות ובשינה. גלי אלפא נמצאים בטווח שבין 13 עד 8 הרץ, גלי תטא נמצאים בטווח שבין 7 עד 4 הרץ וגלי דלתא משתרעים בגלים שבין 4 עד 1/2 ויש בעבר אפילו שטענו ל – 0 הרץ. ברור שהכוונה היא שהמכשיר לא מצליח למדוד מה שפחות מ 1/2 הרץ.

צילום: pexels

למה השינה העמוקה חשובה במיוחד?

כל השינה היא תהליך חשוב במיוחד לגוף האנושי מאחר והיא פועלת במישורים רבים בכל שלב ושלב. יחד עם זאת השינה העמוקה, זו המושפעת לטובה מנוכחות של אור צהוב כמו אור השמש – הכולל את כל שבעת הצבעים של האור הנראה. ניתן לגלות כי אור השמש ונורות המאירות בכל התדרים ואינן חסרות את הצבע הצהוב, משפיעות ישירות על שנת הלילה ועל השינה העמוקה במיוחד.

צילום: pexels

השינה העמוקה – מאופיינת בהרבה פעולות משקמות ומחלימות. קשה להתעורר ממנה והיא מטעינה את ה"סוללה האנושית" בהכי הרבה אנרגיה ליום הבא. אנשים שלא מגיעים למספיק שינה עמוקה, מתעוררים עייפים וחסרי אנרגיה ומרגישים שלא ישנו כמעט. פעולה משמעותית היא ניקיון של התאים ובעיקר תאי המוח בשלב זה. התאים נשטפים בנוזל השדרה ומתנקים מכל שאריות המשקעים של היום שעבר עלינו. ללא תהליך משמעותי זה היום הבא נראה דהוי וחסר אנרגיית חיים. אנשים מדווחים על עליה בעצבנות, חוסר ריכוז וחוסר יכולת לבצע פעולות יומיומיות נדרשות וכן עליה בתאונות דרכים, תאונות עבודה ובית.

צילום: pexels

הצבע הצהוב – יוצר חיים!

מעט מדי ידוע על הצבע הנפלא הזה. הוא קשור למערכת הרבייה שלנו ופשוטו כמשמעו יוצר חיים בעזרתו של הגופיף הצהוב. בגווני אור זהו צבע יסוד חשוב ביחד עם האדום והכחול והם יוצרים את כל הגוונים האחרים משילובים שלהם. זהו הצבע של הרגש, של רקמות החיבור והוא כמו השמן בגלגלי השיניים של מערכת מיכאנית. הוא יוצר הרמוניה וזרימה. צבע מעניין בחדר השינה, במצעים ותאורה רכה. הוא קשור ישירות לאור השמש הנקלט אצלנו כצהוב ולשעון הביולוגי שלנו שנמצא מעל צומת הנוירונים של העיניים ונמצא באיבר שנקרא הגרעין העל תצלובתי. רבות יש לספר על הקשר המופלא. למי שמעוניין בסדנה מיוחדת – יש לכתוב שם וטלפון ואת המשפט "אני רוצה קורס על השפעת הצבעים" למייל: goldensleep21@gmail.com  ואצור קשר לתאם מועד.