עמוד הבית » להתחדש במחשבות חדשות

להתחדש במחשבות חדשות

צילום: unsplash.com
תקופת האביב וחג הפסח, מהווים תקופה של שינוי והתחדשות, חלקנו מקדמים את האביב בניקיון, סידור וארגון הבית, מפנים חפצים, זורקים, תורמים, קונים רהיטים ואף מתחדשים בבגדים חדשים, המקפידים מנקים חמץ ומדקדקים בפינות.

מי שעושה זאת יבין אם אכתוב שהתוצאה של פעולות אילו יוצרות תחושה נפלאה, התחושה שהכל נקי ומסודר יוצרת הרגשת רעננות ותחושת ציפייה לבאות, אם נעלה שלב וננקה ונסדר את הבית שלנו מתוך כוונה להשפיע גם על הבית הפנימי שלנו, נוכל להעצים את ההרגשה ולהרגיש גם קלילים יותר ומכוונים יותר לבאות.

הבית הפנימי שלנו הוא התודעה שלנו, בה אנו אוגרים באופן לא מודע ערימות של מחשבות, רשמים, דפוסים והרגלים שיוצרים עומס מנטלי כבד, אנחנו מאחסנים מאגרים של מחשבות "משומשות" שחוזרות על עצמן, מאגרים של מחשבות "בלויות" שחזרנו עליהם שוב ושוב ללא הפסקה, מאגרים של מחשבות מגבילות, מחשבות ביקורתיות, שיפוטיות ודעתניות, עליהם נוסיף כמות של מידע מיוצר שאליו אנחנו נחשפים מאמצעי המדיה, המעורר אצלינו אינספור של מחשבות תגובה שמשוות ביננו לבין האחרים, או שחושפות אותנו למחשבות שליליות, דואגות, חרדות או כלל לא רלבנטיות לחיים שלנו. מחקרים מראים שהמוח האנושי חושב בממוצע בין 50,000 מחשבות ל- 70,000 מחשבות ביום, זוהי כמות עצומה שבהחלט יכולה ליצור אי סדר ואי שקט  בתודעה שלנו.

צילום: unsplash.com

באופן מטפורי התודעה שלנו מלאה בחמץ, תחשבו על כל המחשבות שהחמצנו את הפינוי שלהם ברגע האמת, לא שיחררנו מספיק ונשארנו תקועים, תחשבו על כל הרצונות הלא ממומשים שחוזרים ומכאיבים, ועל כל הדעות העקשניות שאנחנו מחזיקים ולא מרפים. המחשבות האלו נוטות להחמיץ עם הזמן, כמו חלב שהתקלקל והחמיץ, ואז הן עולות על פני השטח בצורת לחץ, כעס, עצבות, חרדות, דיכאון ויש האומרים שגם בצורת מחלות.

אם המטפורה אולי נשמעת לכם מופרכת, לא כך הדבר, התודעה שלנו מורכבת מהמון רבדים, שהמחשבה שלנו היא הרובד משמעותי בתוכה. ולכן מומלץ וחשוב לעשות מדיי פעם ניקיון בתוכה, להרהר במחשבות שלא משרתות אותנו יותר ולבחור לזרוק אותם כפי שזורקים בגדים בלויים או קרועים. כאמור האביב זהו זמן מצוין לכך, אין שום סיבה לשמור מחשבות שהן שחוקות מדיי, מחשבות שלא  יושבות עלינו טוב, מחשבות שלוחצות, מכאיבות או שיוצרות לנו תחושת אי נוחות. אפשר ורצוי להצהיר עליהן כמשוחררות ולהכניס במקומן מחשבות רעננות וחדשות שיעשו לנו טוב יותר בגוף ובנשמה.

צילום: unsplash.com

מזמינה אתכם לנקוט לפחות בפעולה אקטיבית אחת לניקוי חמץ התודעתי, ולשחרר לפחות מחשבה אחת שמעכבת אתכם, ולהתחדש במקומה במחשבה חדשה, הצהרה או כוונה חיובית אחרת. זה לא פשוט אך אפשרי, וזה אף פעם לא יוכל להיות תהליך חד פעמי, כי כל עוד אנחנו חיים, תמיד יציפו אותנו אירועים ומצבים רגשיים. דומה הדבר לניקוי כלים, כל עוד נאכל ונשתה, תמיד יהיו צלחות וכוסות לנקות.

מה שחשוב באמת זה להתחיל להיות מודע לכך שצריך והכרחי לנקות את התודעה והמחשבות שבתוכה, ולהתכוונן לכך, ומשם זה רק יכול להשתפר ולעזור לנו לצמוח ולהתחדש.

אם יש לכם ילדים, תעלו בדרגה את הפעולה האקטיבית, והזמינו אותם להשתתף ביחד איתכם במשחק של "ניקוי המחשבות", הזמינו אותם לספר לכם על מחשבה אחת שחוזרת על עצמה ומציקה להם, הסבירו להם שכמו שיש בגדים שלא מתאימים לנו יותר, יש מחשבות שלא מתאימות לנו יותר, וצרו ביחד איתם טקס של "זריקת" המחשבה לפח וקבלת מחשבה חדשה וטובה במקומה.

כל שינוי מתחיל במחשבה חדשה, יש לנו את היכולת לשנות ולהתחדש ולבחור במחשבות חדשות טובות ומיטיבות עם עצמנו ועם הסביבה שלנו ולהשפיע על איכות חיינו.

צילום: רונית לוביצקי

 

הכותבת היא אמא לשלוש בנות, יועצת ומפתחת בשיטת FeelO הפועלת לקידום תפיסת אושר מודעת ויישומית,ומחברת הספר סוד המילים הקסומות לילדים ומשפחה העוסק בהקניית ערכים מקדמי אושר ותקשורת מקרבת.

www.maagalim-m.com  | calanit@maagalim-m.com