עמוד הבית » סמסונג ושנקר משלבות כוחות: בינה מלאכותית פוגשת עיצוב אופנה

סמסונג ושנקר משלבות כוחות: בינה מלאכותית פוגשת עיצוב אופנה

תצוגת אופנה שיתוף פעולה בין שנקר וסמסונג. הדגם של שירה רזניקוב. צילום: רפי דלויה
עולם העיצוב על גווניו השונים חווה בימים אלו מפגש מסקרן עם טכנולוגיות בינה מלאכותית. בין התחומים המרתקים עולם, תעשיית האופנה מגיבה למהפכה הדיגיטלית.

המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר מוציאה את הקשר הזה כברת דרך משמעותית ומשלבת בינה מלאכותית כחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. החודש יוצא לדרך שיתוף פעולה עם ענקית הטכנולוגיה סמסונג. מטרת השת"פ היא לימוד שילוב טכנולוגיה ואופנה באופן המעצים מעצבים. הסטודנטים לרכוש מיומנויות בטכנולוגיות חדשניות ויוכלו להציע תובנות אופנתיות מתקדמות מתוך הבנת פרדיגמות העיצוב הדיגיטליות. וזאת  על ידי חיבור בין בינה מלאכותית לאופנה. שנקר נותנת למעצבי העתיד כלים להמשיך ולהוביל את תעשיית האופנה לעידן חדש של יצירתיות וחדשנות טכנולוגית לצד שמירה על המקום האישי של המעצב .

יתרונות בבינה מלאכותית 

בעידן הדיגיטלי, תעשיית האופנה משתפת פעולה עם טכנולוגיות בינה מלאכותית לייעל תהליכים, לזהות מגמות חדשות וליצור חוויית צרכנות מותאמת אישית. ראשית, אלגוריתמים חכמים מסייעים בהתאמת אופנה אישית על בסיס מבנה גוף, העדפות צבע וסגנון חיים. יישומי AI מציעים גם ייעוץ אופנה וירטואלי באמצעות ניתוח תמונות. בצד העיצוב, תוכנות ממוחשבות מסייעות ליצרנים בסקיצות, בחירת צבעים והדפסים ויצירת תלת-מימד של דגמים. זוהי דרך יעילה לחסוך זמן ומשאבים כספיים. מעבר לכך, למידת מכונה מנתחת נתוני מכירות וחיפושי רשת לזיהוי מגמות וטעמי לקוחות. אלגוריתמים מתוחכמים גם תורמים לשיפור אספקת בגדים ומונעים עודפי מלאי על ידי חיזוי מדויק של ביקושים. היצירתיות גם מקבלת ביטוי בדמויות דיגיטליות המדגימות בגדים באופן וירטואלי – מגמה שיכולה לצמצם צילומי אופנה כבדי משאבים.

אך התהליך נעשה ?

בקורס חדשני בהובלת המרצות מאיה ארזי, מירב גזית והלן סופרין, הסטודנטים בחנו את ההשפעות המסקרנות של טכנולוגיות שונות על תהליך העיצוב. הדגש הוא על שימוש בכלים דיגיטליים מתקדמים כמו סריקות תלת-ממד, תוכנות וירטואליות ואמצעי ייצור דיגיטליים. ביוזמת ראש המחלקה אילן בז'ה ודוברת סמסונג ישראל מיה סגל, הסטודנטים קיבלו מכשירי גלקסי S24 של החברה, הכוללים כלי בינה מלאכותית חדשניים לסיוע בתהליכי עבודה של מעצבי אופנה.

כנקודת פתיחה, 12 הסטודנטיות נדרשו לבחור אובייקט בעל משמעות אישית ("מקדש"). הן סרקו אובייקט ספציפי בתוכנות תלת-ממד, ולאחר מכן עברו תהליך עיצוב דיגיטלי חופשי ואינטואיטיבי – תוך תרגום השראות ורעיונות מורכבים למודלים ולסימולציות ריאליסטיות תלת-ממדיות. השילוב בין הבינה לעיצוב אופנה מניע את הסטודנטיות לחדש, ליצור בדרכים מקוריות ולפתח מיומנויות טכנולוגיות רלוונטיות לעתיד התעשייה.

הדגם של אווה דגני ברסט. צילום: רפי דלויה

 

דגם של אור שמואלי. צילום: רפי דלויה
הדגם של גל פלדמן. צילום: רפי דלויה

 

אילן בז'ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה מסביר: "אנו מקדמים בברכה את העולם הטכנולוגי שהתפרץ לחיינו בשנים האחרונות ושמחים להוביל יחד עם סמסונג ישראל את השימוש בטכנולוגיה טלפונית ליצירת תכנים חדשים בעיצוב אופנה. אלה ועוד, פותחים אפשרויות חדשות ומרתקות עבור דור העתיד של מעצבי האופנה, ומאפשרים להם ליצור בגדים בעלי גזרות חדשניות שאינן יכלו להתקיים ללא השימוש הטכנולוגי בתהליך העיצוב".

הדגם של דריה גינו. צילום: רפי דלויה

 

דגם של נוגה ונגריק. צילום: רפי דלויה
הדגם של רון דבורה. צילום:רפי דלויה

בקורס לקחו חלק 12 סטודנטיות: ניצן אייזנמן, דריה ג'ינו, גל גריסק, רון דבורה, נוגה וונגריק, ויטקאוסקייטה אווה, עמית לוי, מאי עזריה, עומר פז, מיכל צפניוק, שירה רזניקוב, אור שמואלי.

אופנה דיגיטלית תהפוך למציאות פיזית בחיי יום יום שלנו.