עמוד הבית » שיעורי גיטרה לילדים – ממתי להתחיל לימודי גיטרה?

שיעורי גיטרה לילדים – ממתי להתחיל לימודי גיטרה?

צילום PIXABAY
גיטרה אמנם לא נחשבת לכלי נגינה עתיק, אבל מאז שהיא נכנסה לחיינו היא תופסת מקום נכבד כאחד מכלי הנגינה הפופולריים שיש. לכן, לא פלא שגיטרה היא אחד מכלי הנגינה שהתפתחו יותר מכל, כך שכיום יש סוגים שונים של גיטרות שמשמשות למטרות שונות, עונות על צרכים שונים ומאפשרות לנגן בסגנונות שונים. למשל, גיטרות אקוסטיות, גיטרות חשמליות, גיטרה בס ועוד.

לימוד גיטרה – חובה לכל מוזיקאי

המשמעות היא שלימוד גיטרה הוא כמעט בגדר חובה לכל מי שמעוניין ללמוד מוסיקה. וכמו בלימודים בכלל עדיף להתחיל בגיל צעיר ככל האפשר. חוקרים בתחום המוח טוענים שהמוח של הילדים גמיש מהמוח של המבוגרים, כך שהוא סוג של ספוג שמאפשר להם ללמוד בהצלחה רבה יותר, לכן שיעורי גיטרה לילדים יביאו ברוב המקרים לתוצאות טובות יותר.

למעשה, ככל שהלומד צעיר יותר הוא מעלה את הסיכויים שלו לדעת לנגן בגיטרה, כך שהלימוד הופך להיות מהיר ויעיל יותר. ואל תקלו בכך ראש כי לימודי גיטרה אינם קלים כלל וכלל. למעשה, הלימוד מתחלק ל-3 חלקים:

  • לימוד של האקורדים, כלומר המנח של היד השמאלית
  • לימוד של הפריטה, כלומר הקצב הקבוע של פריטה באמצעות יד ימין
  • לימוד הקריאה של הטבלטורה שהוא אלמנט ייחודי לגיטרה – קריאת התווים שהותאמו לגיטרה ושמשמשים לנגינה הפתיחות של השירים והמעברים ביניהם.

אז למה לא דרך האינטרנט או לבד?

אם אתם חושבים לחסוך לעצמכם ולילדיכם את כל הטרחה וללמוד גיטרה דרך האינטרנט (באמצעות שיעורים מוקלטים או חיים)– תנו לנו לצנן את התלהבותכם ולהסביר לכם למה זה לא כדאי, במיוחד בהשוואה למורה לגיטרה במסגרת שיעור פרטי או קבוצתי.

אמנם לימוד גיטרה עצמאי דרך האינטרנט יכול לחסוך לכם כסף והרבה זמן (למשל כי אתם לא נוסעים למורה אלא "המורה" מגיע אליכם מתי שנוח לכם), אבל זה ממש לא מתאים לתלמידים מתחילים (קרי הילדים שלכם) שזקוקים לליווי צמוד. וכמובן שאם אתם טכנופוביים או לא יודעים אנגלית (רוב השיעורים מועברים בשפה זו) אז בכלל זה לא בא בחשבון…

אז אולי ללמוד לבד? אמנם כיום קיימים שפע של כלים שבהם תוכלו ללמוד גיטרה לבד (החל מסרטוני יוטיוב וכלה בספרים), אבל זה יצריך מילדיכם שפע של משמעת עצמית (נדיר בימינו) ותכונות מולדות של אוטודידקטיות (עוד יותר נדיר). בנוסף, בלימוד כזה לא יהיה להם במי להיעזר במקרה הצורך והם לא יקבלו פידבק, כך שבשורה התחתונה זה ממש לא מומלץ.

אמנם תמיד יש את אלו (בדרך כלל הילדים של השכנים) שהם כה מוכשרים שהם לומדים לבד, לרוב באמצעות חיקוי של נגנים אחרים אבל גם פה יש חסרונות. הראשונה היא העובדה שנדרשת שמיעה אבסולוטית וזה ממש לא נפוץ. הבעיה השנייה היא שהחיקוי כולל לרוב גם טעויות פיזיות (שיכולות ממש לגרום לכאבים) ומוזיקליות ואתם ממש לא רוצים את זה, נכון?

 

אז מה עושים?

הדרך הטובה ביותר להבטיח לימוד אפקטיבי בהתאמה אישית היא באמצעות מורה פרטי לגיטרה. רק כך תוכלו להבטיח לילדיכם יחס אישי, עזרה ספציפית במקומות שבהם הם מתקשים, תיקונים בזמן אמת לטעויות (גם ובעיקר במקרים שהם לא יודעים שאתם טועים) וחיזוק לתחומים שבהם הם טובים.

בנוסף, מורה לגיטרה יכול לענות לשאלות שלהם במהלך השיעורים הפרטיים ולספק תשובות מיד, לפתור בעיות שמתעוררות במהלך הלימודים ולא פחות חשוב – להתאים את החומר להתקדמות שלהם, לדרישות, לצרכים ולהעדפת המוזיקליות שלהם. לא פלא שדרך לימוד זו נחשבת לקלאסית ביותר (ככה למדו מוזיקה כל השנים) ולפופולרית מכולן.

גם לעניין המחיר אפשר למצוא פתרון. נכון ששיעורים פרטיים בכל תחום (ולימוד גיטרה אינו יוצא דופן) נחשבים ליקרים יותר, אבל כאשר לומדים גיטרה באופן קבוצתי עם מורה פרטי ניתן להוזיל את המחיר – מה שאומר שאתם וילדיכם נהנים מהיתרונות של מורה פרטי אבל לא סובלים מהחסרונות.