עמוד הבית » התיאטרון הירושלמי מציג: חוגגים עצמאות בחינם

התיאטרון הירושלמי מציג: חוגגים עצמאות בחינם

המופע ״רגע רגע״,צילום: מוקי שוורץ
ביום העצמאות הקרוב יעלו על הבמה בבית מזיא המיתולוגי בבירה שני מופעים ייחודיים; ההצגה "מלח הארץ" ומופע המורכב משירי סשה ארגוב ★ הכניסה ללא תשלום ומומלץ לשריין מקומות מראש ★ חג שמח ישראל

את יום עצמאותה ה-74 של מדינת ישראל, תחגגו השנה עם קבוצת התיאטרון הירושלמי, בחינם. שני מופעי תרבות ייחודיים יעלו על במת התאטרון שבבית מזיא והדבר היחיד שעליכם לעשות, הוא לשריין כרטיסים מראש.

בחג העצמאות (חמישי, 5.5), תעלה בשעה 17:00 ההצגה "מלח הארץ". מדובר במונודרמה עוצמתית כבת שעה, המביאה סיפור אישי מפתיע ונוגע ללב. אברם, מאבטח במוזיאון לאמנות מודרנית, חושף אט אט את סיפור חייו כניצול שואה, סמל לתקומת ישראל. בין מיצגי המוזיאון והקבוצות המבקרות בו, מספר אברם את סיפורם של האנשים השקופים ההולכים בינינו. את ההצגה כתב דני קדם, ביימה גבריאלה לב והשחקן הראשי הוא ערן בוהם.

המופע ״רגע רגע״, צילום: מוקי שוורץ

מיד לאחר מכן, בשעה 19:00, יעלה על הבמה בבית מזיא המופע התיאטרלי מוזיקלי, "רגע רגע". מופע המורכב כולו משיריו היפים של אחד מהמלחינים הגדולים בזמר העברי, סשה ארגוב. דרך השירים; פנס בודד, וידוי, עוד מחכה לאחד ואחרים, נבנית דרמה המגוללת סיפור התבגרות של חבורה צעירה, ארצישראלית טיפוסית שגדלה ומתבגרת יחדיו. החבורה גדלה יחד, מתגייסת ומתבגרת, חווה אהבות ופרידות במדינה שמתפתחת ומתהווה. את המופע יצר וביים שחף ברגר ומשתתפים בו השחקנים; ענבל מילוא-בכר\יהב מרום, צח כהן, סער שני\לירן מזרחי, עדי דרורי, רימון כרמי/ירדן רז ומתן תלמי.

המופע ״רגע רגע״, צילום: מוקי שוורץ

קבוצת התאטרון הירושלמי בבית מזיא המיתולוגי, היא למעשה הקבוצה הראשונה בארץ שהחלה ליצור תיאטרון פרינג'. למעלה מ-35 שנים שהקבוצה מייצרת תרבות על כל גווניה, החל כמובן מהצגות תאטרון, דרך פסטיבלים ייחודיים וכלה בסדנאות תוכן. ביצירות כולן משולבות אומנויות רבות דוגמת מוזיקה חיה, שירה, תנועה, משחק ווידאו ארט ושימוש בחלל באופן יוצא דופן. הקסם בקבוצת התיאטרון הירושלמי הוא בהקשבה. תשומת לב והתחשבות למה שקורה בחברה בירושלים, בארץ, ובעולם היהודי. מדי שנה מעלה הקבוצה שתי הפקות חדשות, המועלות מתוך קשב ומעורבות בשיח המקומי, ותוך מתן דגש על שיתוף בין אמנים צעירים לוותיקים.

המופע ״רגע רגע״, צילום: מוקי שוורץ

לצד העבודה היצירתית, מקיימת הקבוצה מידי שנה פרויקטים קהילתיים – חברתיים, במטרה ליצור שיח ולגשר בין מגדרים ומגזרים. הפרויקטים מועברים בטכניקות ייחודיות שפיתחנו במהלך השנים, של שפה וביטוי לחיים, אותם מובילים מיטב שחקני הקבוצה המשמשים גם כמורים לתיאטרון בימים של שגרה. מיזמים  אלה זכו להכרה ולהערכה גבוהה, ביניהם; תבלין לחיים – לגיל השלישי, חלום של תיאטרון – לבני נוער ומבוגרים אוטיסטים והעצמה נשית – נשים חילוניות ודתיות ועוד. הקבוצה הוקמה בשנת 1985 ע"י גבריאלה לב, רות וידר מגן, עליזה עליון ישראלי ז"ל, וג'ויס מילר ז"ל.

֍ להזמנת כרטיסים ופרטים נוספים: https://www.tcj.org.il/

הוספת תגובה

הוספת תגובה