עמוד הבית » שירה רובינס -שיטת הלייף דאנס

שירה רובינס -שיטת הלייף דאנס

צילום:רמי זלינגר
עוצמת הריקוד: ביום שטוף שמש, יצאתי במיטב בגדי הספורט שלי, היישר לסטודיו של שירה רובינס, לשיעור ריקוד. הגעתי לסטודיו רחב, בעל מראות גדולות ומבטי נח על הבר של ריקודי הבלט, חשקה נפשי לאחוז בו, כמה קלאסיקה ועדנה יש בבלט. כן, זוהי עוצמת הריקוד - אשר גרמה לחזרה למקורות שלי.

המוזיקה:  

"הניעה אותי כמו מעצמה, איפשרה לי להתעורר ולראות מגוון נשים בכל הגילאים רוקדות לצלילי המוזיקה. שירה, המורה, לא מוותרת להן. בקולה הבוטח והסמכותי, עם קורט נגיעות רגשיות, שירה לא מוותרת לאף אחת. תוך כדי תנועות אגן, ידיים, רגליים, כל הגוף עובד" !  שירה מטפחת אותנו במילות עידוד. כולנו נעות עם הקצב, שטופות זיעה, אדמומיות קלה נסוכה על פניהן  וחיוך המקרין את השמחה והרוגע. השיטה שפיתחה עוסקת בגוף, נפש ואינטלקטואל וכל זה נעשה בהרמוניה.

צילום: רמי זלינגר

שירה רובינס:

הגיעה מתחום הרפואה, מדעי גוף האדם. שירה הייתה בעלת קליניקה ועבדה בבתי חולים.  היא "יצאה למסע", לאחר גירושין מבעלה, שחזר בתשובה. הרגשות שנגרמו כתוצאה מהגירושין יצרו חרדות, תסכול וקושי. השינוי המשפחתי גרם לה לעשות שינויים נוספים.

משם החלה לסלול את דרכה. שירה החלה לרקוד בסמינר הקיבוצים היא מתארת: "נהניתי כל כך, אלה היו 45 דקות של אין חרדות, בהן אני מנותקת מהאתגרים בחיי ונמצאת במקום שכולו טוב. יש משהו בכאב העמוק הזה ובהצלחה להזיזו וסוף סוף לנקות אותו ממני".

לפני כ – 13 שנים שירה החליטה לעשות מעשה, לקראת ראש השנה, יצרה אירוע התרמה, העמידה שלט על גן הילדים של בנה. היא לקחה סטודיו ובעקבות השילוט, המון נשים נהרו לסטודיו. כתוצאה מכך הגיעו בקשות מהתלמידות להמשיך בזאת באופן קבוע.

במושב מגוריה בנו סטודיו לריקוד, בצמוד לרפת, השמועה נפוצה כ"אש בשדה קוצים". משם הגיע פניה מסמינר הקיבוצים ללמד ולהכין מערכי שיעור. "בנוסף" סיפרה שירה "דאגתי להסעה לתלמידותיי". שירה הצטיינה בתחומה ונסעה לייצג את ישראל בליטא, דרך וינגייט, מול מורים מהטובים בעולם, מ – 120 מדינות! שירה זכתה להמנות בין 10 המורים הטובים ביותר באותה תחרות.

צילום: פרטי

והקורונה?

בתקופת הקורונה, שירה החלה להרגיש לא טוב, לחצים בחזה, מצוקה עקב המגפה. לקראת ראש השנה לקחה על עצמה משימה, לראות את הטוב שיש, להכיר בו כסיבה מספיק טובה להיות בריאה ובכך לרפא את עצמה.

ה"אני מאמין" של שירה:

"במקום שאין תנועה – מתחילות מחלות, זהו הבסיס של החיים". "כמו עובר בבטן" שירה מסבירה, "תנועה היא לא רק פיזית אלא גם רגשית, מחשבתית זהו המכלול לבריאות האדם. הרפואה תפקידה לטפל באנשים חולים. כאן, בלייף דאנס, מתחילים לטפל עוד לפני הפיזיות – במקום של הרוחניות".

צילום: נעמה משיח כהן

שירה פותחת קורס מדריכות במכללה אקדמאית וינגייט. השיטה רשומה כסימן רשום ישראלי ובעלת זכויות יוצרים, וכיום פועלות עשרות קבוצות אימונים של השיטה ברחבי הארץ. מדובר בנשים עם או בלי נסיון קודם שהתאהבו,ורוצות להפוך את החלומן לפרנסה.

הקורס יחל ב-7.11.21 במכללה האקדמית בוינגייט למידע נוסף ולהרשמה:  https://www.lifedance.co.il