עמוד הבית » שנקר מחלקת עיצוב אופנה 2021 דור המחר

שנקר מחלקת עיצוב אופנה 2021 דור המחר

מאיה שריד למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא
קולקציות הגמר של 34 סטודנטים המסיימים מסע אקדמי של ארבע שנים יצירתיות, מטלטלות, סוערות מקומיות ובינלאומיות יחשפו בתצוגת האופנה של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר בחסות חברת "קסטרו" ובהובלת אילן בז׳ה, העומד בראש המחלקה לעיצוב אופנה

בשנת 2020-21 , שתיזכר כאחת השנים המורכבות ביותר בעולם, סטודנטים ובוגרים מהמחלקה זכו להישגים בינלאומיים מרשימים אחרי שכבשו את המקומות הראשונים בתחרויות עיצוב בינלאומיות.

מצוידים בארגז עשיר של כלים עיצוביים, תרבותיים וטכנולוגיים, מלאים באופטימיות וסקרנות, אך גם במידה בריאה של ביקורת ואג'נדה, יוצאים הבוגרים אל דרכם העצמאית להשפיע על עולם האופנה המקומי והעולמי.

אלכסנדרה זלצר למחלקת עיצוב אופנה שנקר צילום עדו לביא
אפק פריזאת למחלקת עיצוב אופה בשנקר צילום עדו לביא
דודי כהן למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדי סגל

תהליך פרויקט הגמר מלווה במחקר עיוני, היסטורי, חומרי, עיצובי ומעשי של שנה אקדמית מלאה שתפסה אותנו במצבי סגר וחירום. זו הייתה שנה עתירה בהתרחשויות חברתיות, תרבותיות, אקולוגיות פוליטיות, מקומיות ובינלאומיות בכלל ובעולם האופנה בפרט.

זכינו להיות בצד המואר. לנצל את הרגעים האלה כדי לחשוב מחדש; כדי לחקור, לחנך, ליצור, ולעצב אופנה שמתאימה למציאות משתנה. לא לוותר, לא לפחד, לחלום ולהגשים ממש כמו עכשיו.

זהר בן סימון למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא
זהר בן סימון למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא
ריבי אביבי למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא

בזמן שהעולם היה סגור ונעול, פרצו הסטודנטים את הגבולות, הלחימו את השברים, התכנסו בביתם, פרעו את המוסכמות, שאלו שאלות, חיפשו את התשובות, יצרו יש מאין, סיננו את המידע, עיצבו אופנה ובנו מחדש עולם יפה יותר, אנושי יותר מלא תקווה ומעורבות, חדשנות, חשיבות ערכיות ויצירתיות עד אין קץ.

טלי ריצמן למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא
ירדן חנוכה למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא
לירז ליאופולד למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא

בין נושאי הקולקציות ניתן לציין יצירת זהות אינדיבידואלית מול ייצוג וירטואלי, התבוננות בטבע והתערבות מחשבתית עיצובית ומקיימת לקידום איזון אקולוגי, חיבור בין גוף, מרחב, מבנה, חומר, צורה ובית. בדיקת היחסים בין חוץ ופנים, אינטימי וציבורי, שכתוב של העבר תוך שמירה על ערך תרבותי, רגשי ורוחני. החופש ליצור, לטעות, להיות מי שאני, לפרק, להרכיב מחדש תוך מבחן השליטה והכאוס, בחינה מחדש של הגבולות המגדריים, הדתיים המגזרים, מיניות אלטרנטיבית וייחודית מול פגיעות נפשיות, מעקב אחר תהליכים חברתיים המלווים במחקר אחר מוטיבים מקומיים כמו השכונה והמוסיקה המקומית או פריטי אופנה אייקונים בפרשנות וזווית ראייה אישית.

מאיה שריד למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא
עדי טל למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא
נויה רביב למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא

התפר האחרון בלימודיהם פוגש את הבוגרים חוזרים למקורות המשפחה והבית, לאמונה, למסורת, ליצירת דת חדשה או לחילוניות גמורה, הבדידות שנכפתה עלינו בשנה האחרונה מול חיפוש השייכות, העלייה הגדולה מול התרבות המזרחית הכה ישראלית, מילוי הריק והריחוק החברתי, אופנה טבעית ערכית ואיטית מול עולם דיגיטלי ומלאכותי שלעיתים אף משלב כוחות ומחבר את גבולות שני העולמות.

עומר שיפריס למחלקת עיצוב אופנה שנקר צילום עדו לביא
ערן גרבר למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא
רותם יצחקי למחלקת עיצוב אופנה בשנקר צילום עדו לביא

נסיינית המערכת: בתצוגת האופנה אמש נכחו אנשי אופנה, משפחות הבוגרים, תלמידי שנקר הרגשתי את ההתרגשות באויר לקקראת תצוגת האופנה אשר היתה מרהיבה, ססגונית  מלאה בתוכן, דור המחר שיביא עימו בשורה חדשה בתחום הטקסטיל, העיצובים מושקעים הן במחשבה והן בעיצוב הבגד קרי:  תפירה, גימורים בחירת הבד ניכר בעיצובים את ההשפעות בעיצוב אכן, יש לנו על מה להתגאות מאחלת לכולם הצלחה מרובה באזרחות בטוחני שנשמע עוד עליהם בארץ ובעולם.