עמוד הבית » כך שומרים על העולם עם צבעי בית "ירוקים"

כך שומרים על העולם עם צבעי בית "ירוקים"

טמבור. צביעת הבית לקראת פסח, צילום: באדיבות טמבור
מעט כל הישראלים (94%) נוקטים בפעולות כלשהן לטובת השמירה על איכות הסביבה כשבבחירת הצבע לבית ל-39% חשוב שהצבע יהיה אקולוגי, ללא חומרים משמרים ומזהמים. כשני שליש (67%) מאלו ששוקלים לצבוע, מתכננים לצבוע בלבן, 16% מעדיפים גוון שמנת או קרם, 5% מעדיפים אפור, 4% בז', 3% גווני כחול.כ-70% מתכננים שהם או בן/ בת זוגם יבצעו את הצביעה וכרבע (26%) מתכננים להיעזר באיש מקצוע

 ממצאי סקר חדש שערך מכון המחקר סאפיו (Sapio) עבור חברת טמבור, לקראת פסח הקרוב, מעלה  ממצאים מעניינים בנוגע לכוונותיהם של הישראלים לצבוע את הבית. הסקר בחן בנוסף מהן העדפות הצבע של הישראלים ועד כמה חשוב להם השימוש בחומרים שתהליך הייצור שלהם והשימוש בהם הינם ידידותיים לסביבה.

כמחצית מהישראלים מתכננים לצבוע את הבית לקראת פסח

תקופת האביב המקדימה את חג הפסח מהווה עונת שיא בתחום השיפוצים וצביעת הבית. ממצאי הסקר מראים כי כמחצית (55%) מהישראלים מתכננים לצבוע את הבית או חלקים ממנו לקראת פסח הקרוב. כ-70% ציינו שהם או בן/בת זוגם יבצעו את מלאכת הצביעה בעצמם וכרבע (26%)  ציינו שיתנו את המשימה לאיש מקצוע שיבצע אותה.

צילום: באדיבות טמבור

כשני שליש (68%) ציינו כי הם מתכננים לצבוע את קירות הבית בחודשים הקרובים כאשר 39% מתכננים לצבוע קירות של חלק בלבד מהחדרים בבית.  הסקר מראה ירידה קלה בשיעור הישראלים המתכננים לצבוע את כל הבית (16%), לעומת אלה שתכננו לעשות זאת בפסח הקודם (22%). אופן צביעת הבית לקראת פסח: כ-70% ציינו כי הם או בני זוגם יצבעו את הבית, כרבע ציינו כי יעזרו באיש מקצוע.

 הישראלים אוהבים את הצבע הלבן

כשני שליש (67%) מאלו ששוקלים לצבוע את הבית או קירותיו, מתכננים לצבוע בצבע לבן, 16% מתכננים לצבוע בגווני שמנת או קרם , 5% באפור , 4% בבז' ו-3% מתכננים לצבוע בגווני כחול.גוון צבע מועדף לצביעת קירות הבית: כשני שליש ציינו כי הם מתכננים לצבוע בלבן. שמנת או קרם מועדף במקום השני בפער ניכר.

 ידידותיים לסביבה

הישראלים אוהבים לצבוע אך לא רק את הבית. המודעות העולה לשמירה על איכות הסביבה חודרת לכל תחומי החיים שלנו, ממזון דרך אורח החיים ועד לתחום השיפוצים והצבע לבית. מתווספים לכך גם המאמצים להתנהלות כלכלית חסכונית ומחושבת יותר. הדבר מתבטא גם בחיזוק המגמה של מיחדוש (מיחזור וחידוש) רהיטים. מנתוני הסקר עולה  שכשליש (33%) מהישראלים מתכננים לצבוע פריט כלשהו בחודשים הקרובים. בתוך כך, 12% יצבעו רהיט, ו-12% נוספים יצבעו דלת.  המניעים המרכזיים לחידוש פריט קיים הם הרצון לעצב בסגנון לפי בחירה אישית (42%) וחסכון כלכלי (32%).

 נתוני הסקר מראים כי כמעט כל הישראלים (94%) נוקטים בפעולות כלשהן לטובת השמירה על איכות הסביבה.  70% נוהגים למחזר בקבוקים, 68% מעידים על שימוש מועט בכלים חד-פעמיים ו-60% עושים שימוש בשקיות רב פעמיות.גם בבחירת מוצרים שונים, נוהגים כשליש (32%) מהישראלים להשתמש במוצרים שתהליך הייצור שלהם ידידותי לסביבה ו/או שהשימוש בהם אינו מזיק לסביבה.

צילום: באדיבות טמבור

הרצון לשמור על הסביבה מתבטא גם בהיבט בחירת סוג הצבע לבית: 39% ציינו כי בבחירת הצבע לבית חשוב להם שהצבע יהיה אקולוגי, ללא חומרים משמרים ומזהמים כמו VOC (תרכובות אורגניות נדיפות). השיקולים המרכזיים בבחירת צבע הם שהצבע יהיה איכותי (78%) ובעל מחיר אטרקטיבי (71%), ולאחר מכן כאמור שהצבע יהיה אקולוגי ללא חומרים משמרים ומזהמים (39%) וכן יאפשר שהייה בחדר בסמוך לצביעה (37%).שיקולים בבחירת צבע לצביעת הבית: כ-40% ציינו כי חשוב להם שהצבע יהיה אקולוגי, ללא חומרים משמרים ומזהמים. איכות הצבע ומחירו הם השיקולים העיקריים.

"טמבור כחברה מובילה בתחומה, עוקבת באופן תמידי אחר המגמות המתחזקות בעולם ובישראל ובהתאם היא הראשונה בארץ שמפתחת מוצרי צבע וגמר בנייה מתקדמים, אקולוגיים ומתחשבים בסביבה. בסקר הזה ביקשנו לבחון את עמדות הציבור בארץ ותפיסותיו בנושא השמירה על איכות הסביבה ותוצאות הסקר ביססו את ההבנה שלנו שהישראלים כבר לא מסתפקים במחזור בקבוקים, אלא משנים את אורחות החיים שלהם בכל המישורים, תוך העדפה לצריכת מוצרים בריאים יותר ומתחשבים יותר", אומרת צביה אורנשטיין קסן, סמנכ"לית השיווק בטמבור.

שיטת המחקר: הסקר בוצע באופן אינטרנטי, בתחילת חודש מרץ 23, בקרב מדגם של 502