עמוד הבית » חברות הגדולות במשק מציינות את חודש הגאווה

חברות הגדולות במשק מציינות את חודש הגאווה

לוגו סודהסטרים בצבעי הגאווה. צילום דרור בן נפתלי
גאווה עיסקית במשק העולמי

סודהסטרים

סודהסטרים ביקשה להבטיח כי גם בעת ביטול המצעדים, מסר השוויון והסבלנות לא יישכח; תמונת השלט, באורך 13 מטרים, הופצה ב-46 מדינות בהן משווקת החברה את מוצריה.

חברת סודהסטרים פותחת את אירועי הגאווה, ומאירה את מטה החברה העולמי בכפר סבא בצבעי הדגל. תמונת השלט המואר תופץ למיליוני העוקבים של החברה ב- 46 המדינות בהן היא מוכרת את מוצריה.

זהו צעד נוסף של חברת סודהסטרים, שאינה חוששת להביע מסרים חדים כשמדובר באג'נדה חברתית. בשנה שעברה ייצרה החברה מהדורה מיוחדת של אלפי בקבוקים בעיצוב חניך מקבוצת הטרנס של 'איגי- ארגון הנוער הגאה', אותה חילקו בני הנוער חברי הארגון למשתתפי המצעדים.

השנה, בשל דחיית מצעדי הגאווה, ביקשה סודהסטרים להבטיח כי המסר החשוב לא ייעלם מהמרחב הציבורי, ולצורך כך החליפה את צבעי לוגו החברה על גבי שלט הענק המתנוסס על משרדי מטה החברה, בצבעי דגל הגאווה. השלט הצבעוני, באורך 13 מטרים, לוכד את תשומת לבם של העוברים והשבים, גם אלה שנמצאים במרחק רב ממנו.

בנוסף, לאורך חודש יוני תארח החברה את חברי ארגון איגי למגוון הרצאות און-ליין עבור אלפי עובדיה בארץ ובעולם, תחת הכותרת: "נוער בסיכון? גם אצלך בבית". תמורת כל הרצאה תתרום החברה להמשך פעילותיה של העמותה.

בהודעה אשר מסר אייל שוחט, מנכ"ל סודהסטרים העולמית, לעובדים נמסר: " "גם בעת ביטול מצעדי הגאווה – אסור שמסר השוויון והסובלנות ייעלם מהמרחב הציבורי. זה נכון תמיד, על אחת כמה וכמה בימים אלה, כאשר אוכלוסיות שלמות ברחבי העולם נאבקות על זכויותיהן הבסיסיות ביותר".

עופר נוימן, מנכ"ל איגי מסר: "סודהסטרים ממשיכה להתייצב בחזית המאבק העולמי לשוויון וגאווה ומהווה דוגמא מעוררת השראה לכל המגזר העסקי. אנחנו גאים בקשר החזק שנוצר בין סודהסטרים לבין הנוער הגאה והקהילה הגאה בישראל".

אמדוקס ישראל

אמדוקס ישראל תקיים השנה תערוכה וירטואלית של יצירות בנושאי גיוון מגדרי שיצרו תלמידי מגמות אומנות מכל הארץ בפרויקט משותף עם משרד החינוך. הפרויקט החל בינואר וכלל שלושה מפגשים במשרדי החברה במסגרתם עברו בני הנוער סדנאות חדשנות ועיצוב בהובלת עובדי החברה ונפגשו עם אורחים מעוררי השראה מהקהילה הלהט"בית במטרה לייצר שיח בנושא ולחשוף את בני הנוער לקשר שבין אומנות, חדשנות והייטק. אתר התערוכה יושק לקהל הרחב במהלך יולי. כמו כן, מקיימת החברה הרצאות לחודש הגאווה – עם הרב בני לאו, שידבר על דת וקבלת האחר, עם אלון מדר מ-LGBTech שידבר על ההיסטוריה של המאבק הלהט"בי ועם אימהות מתנדבות מארגון תהל"ה שתדברנה על האתגרים של הורים ומשפחות שילדיהן יצאו מהארון. בנוסף, אמדוקס מתכננת לקיים סלונים בהם עובדים יחלקו סיפורים אישיים כחלק מאירועי "גאווה בסלון" בתחילת אוגוסט שמקדמת אגודת הלהט"ב וכן פעילות הסברה על גיוון והכלה שתימשך לאורך השנה בליווי עמותת חוש"ן.

אפלייד מטיריאלס

גיוון והכלה עומדים בבסיס ערכי חברת אפלייד מטיריאלס, המעסיקה בישראל כ- 1600 עובדים.

לרגל חודש הגאווה יוזמנו עובדי החברה להשתתף בחידון נושא פרסים מיוחד ה- Rainbow Trivia שיעסוק באנשים מהקהילה שהשפיעו על תחומי חיים שונים כגון מוסיקה וקולנוע.

החברה מקיימת הרצאה וירטואלית שתועבר על ידי נציגים מארגון חוש"ן הפועל להסברה ולחינוך אודות הקהילה הלהט"בית וארגון תהל"ה. בנוסף, החברה תתרום לפעילות של חוש"ן ותממן הרצאות בבתי ספר ברחבי הארץ.

דגל הגאווה יונף בגאווה כמובן לצד דגלי ישראל, ארה"ב והחברה, בכניסה למרכז הפיתוח והייצור של החברה בפארק המדע ברחובות.

בהמשך השנה מתוכננים קורסים מקוונים בנושא של גיוון והכלה וכיצד לייצר סביבת עבודה מכילה, סובלנית ותומכת עבור המנהלים והעובדים.

צילום יח"צ אפלייד מטיריאלס.

אינטל

חברת אינטל ישראל חוגגת כבר שנה שלישית ברציפות את אירועי הגאווה, והפעם היא תציין גם 25 שנים להיווסדו של iGLOBE – ארגון עולמי של עובדי האינטל המשתייכים לקהילת הלהט"ב. במקור אירועי גאווה תוכננו להכיל צעידות במצעדי גאווה ואירועים בקמפוסים, אך משבר הקורונה דרש שינוי מסלול. כמו בשנים הקודמות, יונפו בקמפוסים של אינטל ברחבי הארץ דגלי גאווה, ובנוסף, עורכת חברת אינטל מספר אירועים אונליין, ביניהם מפגש עם אורנה בנאי, שיחה עם רב בני לאו ושידור של תוכנית "סיפור הגאווה שלי" בהגשת לירן נוטיק בה ארבעה עובדים ועובדות של אינטל ישראל, להט"בים והורים לילדים להט"בים, ישתפו את סיפוריהם. קמפיין הגאווה של חברת אינטל בתקשורת ובמדיה החברתית ילווה בכיתוב "גאים.ות מכל מקום" שייכתב בפונט רב מגדרי מיוחד שייוצר ע"י מעצבת מיכל שומר.