עמוד הבית » סרט קדימה ONWARD

סרט קדימה ONWARD

באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם
הסרט מופץ ע"י דיסני ישראל ופורום פילם ויגיע לבתי הקולנוע ב-5.3

תקציר:

הסרט 'קדימה' מבית היוצר של אולפני דיסני ופיקסאר לוקח אותנו אל פרברי עולם האגדות, שם נכיר שני שדונים אחים (בקולותיהם של כריס פראט וטום הולנד בגרסה באנגלית), אשר יוצאים למסע מופלא בכדי לגלות האם עוד נותרו קסמים בעולם.

על ההפקה:

במאי ותסריטאי הסרט דן סקנלון ראה ביצירת הסרט 'קדימה' הגשמת חלום אישי, וכך החל המסע ליצירת הסרט ה-22 מבית אולפני פיקסאר. "התחלנו בבניית הדמויות, רצינו לספר סיפור על שני אחים. ידענו שאחד מהאחים יהיה ביישן ומגושם ורצינו שהאח השני יהיה ההפך המוחלט ממנו – מישהו שבכוונתו להעביר את כל חוכמת חייו לאחיו אך הוא לא צבר מספיק חוכמת חיים בעצמו."

באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

כאשר אביהם המנוח שולח אותם למסע של קסם ומסתורין […] בארלי לא מהסס וקופץ על ההזדמנות. "בארלי חיכה לרגע הזה כל חייו והוא בטוח בעצמו שיצליח, אולי אפילו בטוח מדי," אומרת אחת ממפיקות הסרט, קורי ריי.

כריס פראט המגלם את דמותו של בארלי מוסיף: "בארלי יכול להיות מתיש, לפעמים הוא מנסה קצת יותר מידי – הוא יכול להיות קצת דביל אבל יש לו לב טוב." לפי פראט, המפתח לדמותו של בארלי הוא העוגן הרגשי. "דן ממש רצה שאפנים את סיפור חייו של בארלי, כדי שאגלם אותו בצורה הכי אותנטית שניתן," אומר פראט. עוד הוא מציין שהתחבר לדמותו של בארלי דרך אהבתו לעולם הפנטזיה: "כנער, אהבתי סיפורי פנטזיה. היה לי ספר על תרבות הגמדים – הנשקים שלהם והקהילות השונות. היו בספר איורים מדהימים שבילדותי לא הפסקתי לצייר. תמיד אהבתי את הצד הוויזואלי של הדמויות בעולם הפנטזיה."

באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

טום הולנד המגלם את דמותו של איאן מספר: "איאן הוא נער מוזר שמנסה למצוא את עצמו בתוך העולם המופלא שפיקסאר יצרו עבורו. אני מעריך מאוד את העולם החדש שיצרו בפיקסאר בעבור הדמויות, עולם שמאפשר להן להתפתח ולהשתנות בתוכו." הולנד הפך את הדמות לחביבה ביותר למרות שבתחילת הסרט איאן נאבק עם תחושת חוסר ביטחון עצמי. "לטום יש אנרגיה מדבקת, קסם אישי וכנות שגורמת לך להיות בעדו, לא משנה איזה דמות יגלם," מספר סקנלון.

כאשר צמד האחים יוצא למסע המסוכן, אימם לורל, תעשה הכול על מנת לשמור עליהם – אפילו אם הדבר אומר שהיא בעצמה צריכה לצאת למסע. "היא (לורל) יכולה להיות מצחיקה וקשוחה אך במקביל רגישה ותומכת. ג'וליה לואי-דרייפוס התאימה בול להגדרה," אומרת מפיקת הסרט ריי.

סקנלון מסכים ומוסיף: "אין מצחיקה ממנה וזה ידוע, אך במקביל היא מפיצה חום ואהבה." לואי-דרייפוס היא בעצמה אם לשניים ומידית התחברה לדמותה של לורל. "הבנים שלי כבר לא נערים אך לא אשכח את גיל ההתבגרות שלהם, אהבתי כל שנייה מהתהליך אפילו כשהוא היה קשה.

אני מרגישה שזה מה שמשותף ביני לבין לורל. לורל חווה תסכול אך מי לא חווה תסכול בעת גידול ילדים, עם זאת בבסיס הכל הקשר שיש לה עם בניה חזק מכל – וכמובן שזה מה שמשך אותי אליה."

סקנלון מאמין שקסם הוא חלק לא מבוטל מעלילת הסיפור אך יש בעלילת הסרט הרבה מעבר לכשפים ושיקויים: "קסם הוא מטאפורה לפוטנציאל שלהם. כדי לעשות קסמים עליך לקחת סיכונים, עליך להאמין בעצמך, עליך לבטוח בעצמך, עליך להקשיב לעצמך. לא משנה איזה קסם איאן ינסה לעשות, הדרך לביצוע הקסם מחייבת אותו להתפתח כל הזמן."

באדיבות:  באדיבות דיסני ישראל ופורום פילם

בימוי: דן סקנלון

תסריט: דן סקנלון, ג'ייסון האדלי, קית בונין

הפקה: קורי ריי, פיט דוקטר

פסקול: מיקאל דאנה, ג'ף דאנה 

קולות:

כריס פראט – בארלי לייטפוט

טום הולנד – איאן לייטפוט

ג'וליה לואי-דרייפוס – לורל לייטפוט

אוקטביה ספנסר – המנטיקור

הוספת תגובה

הוספת תגובה