עמוד הבית » כולנו סוחבים כאב כזה או אחר

כולנו סוחבים כאב כזה או אחר

טליה קדם, צילום: עצמי
מה הוא בא לסמל? ומה ניתן לעשות כשמרגישים כאב בגוף

זה התחיל מהלם שגרם לחוסר יכולת לזוז ועבר לטראומה והתווסף אליה הפחד האמתי על הקיום שלנו וזה גורם לנו להיות דרוכים ובסטרס שהוא מספר אחת לכאבים פיזיים ומחלות.

אחרי השבת השחורה ובתקופת הנוכחית של המלחמה, יש כל כך הרבה רגשות להכיל בבת אחת. הכאב על האובדן הנורא בצורה הכי אכזרית שיש. הכאב על החטופים שנמצאים עדין בשבי. הכאב של החטופים והכאב שלנו על החטופים שהצלחנו לשחרר ומה שהם עברו והמחשבה עם מה הם צריכים להתמודד. הדאגה לחיילים שלנו שנלחמים כמו אריות מול אויב אכזר. יש את הכאב של ההרס הגדול, הכאב של המפונים מהבתים, ויש את הכאב האישי של כל אחד מאתנו, כל אחד עם מה שהוא מתמודד ביומיום. זה יכול להיות הכאב והקושי הכלכלי וגם כאב שלא בהכרח קשור למלחמה, אבל הוא נוכח ורובינו מרגישים פתאום לא נעים לשתף במשברים הפרטיים שלנו.

טליה קדם, צילום: עצמי

כי מה זה אומר עלי? זה אומר שאין לי לב? או מה אני בכלל מתלוננת כשיש עוד אנשים בשבי ורבים איבדו את היקר להם מכל.

זה אומר שאנחנו אנושיים ובני אדם. מצד אחד מבקשים מאתנו לחזור לשגרה, להיות בעשייה ובאותו זמן עדין מתקיימת מלחמה פנימית בינינו לבין עצמנו האם מותר לי בכלל להרגיש?  ואיך בכלל הלב יכול להכיל כל כך הרבה כאב בבת אחת? האם החזרה לשגרת היום יום  עוזרת לנו באמת או שהיא פוגעת בנו? מצד אחד להיות עסוקים במשהו אחר משכיח מאתנו את הכאבים לזמן מה, אבל תמיד יש את ההתמודדויות הפרטיות. מנגד כשאנחנו לא נותנים מקום לרגשות ככל שעובר הזמן הרגשות מודחקים יותר ויותר ואז הם באים לידי ביטוי בכאב פיזי.

אז איך מתמודדים עם כאבים ומה הם באים להגיד?

כאב גב תחתון לדוגמא מגיע ברגע שיש משהו שגורם אצלנו לחוסר ביטחון ויציבות בחיים שלנו. זה יכול להיות מבעיות כלכליות, שינוי מקום מגורים, בעיות במערכות יחסים או איום ממשי על חיינו. כאבים בשכמות מעידים על עומס רגשי. כאבים בגב עליון נוצרים ממשקעים רגשיים, כאלה שלא בא לנו להתמודד איתם. כשאנחנו רוצים לעשות משהו ויש פחד גדול או חרדה לרוב נרגיש כאב בברכיים בדומה למושג "פיק ברכיים". לכל אזור בגוף שבו נמצא כאב יש לו קשר ישיר למשהו רגשי.

קבלו 2 תרגילים שיעזרו לכם להתמודד עם כאב:

  1. נשימות עמוקות לכאב – לשים יד על המקום הכואב ולקחת נשימה עמוקה מהאף ולדמיין שהאויר מגיע למקום הכואב. להחזיק כמה שניות ולהוציא דרך הפה. יש לנשום ככה במשך כמה דקות עד שתרגישו הקלה.
  2. לדבר עם הכאב – כשאתם מניחים יד על האזור פשוט תשאלו את האיבר מה הוא בא להגיד לי, תחכו כמה רגעים התשובה תעלה מתוככם.
צילום: pexels

מאת טליה קדם לגעת בך מכאב לריפוי.

מלווה ומומחית באיזון בין גוף לנפש, ריפוי כאבים פיזיים ורגשיים.

איך את יכולה לעזור?

מי שרוצה להבין יותר מה מקור הכאב  ולרפא אותו מוזמנים

קישור לפייסבוק: https://www.facebook.com/talya.kedem82?mibextid=ZbWKwL

להשאיר לי הודעת ווטסאפ עם שם ומשפחה ומקום מגורים ואתקשר לתאם ייעוץ אישי למספר 052-6334714

תגובה

הוספת תגובה