עמוד הבית » למה כל מאמן צריך שיהיה לו מאמן?

למה כל מאמן צריך שיהיה לו מאמן?

צילום: unsplash
אני אוטודידקטית, את זה כולם אמרו לי מאז ומתמיד. אף פעם לא התחברתי למקצועות הריאליים בבית הספר אבל דווקא בשיעורי ספרות, היסטוריה, תנ"ך ולשון נהניתי מאוד. את התנ"ך קראתי מתחילתו עד סופו פעמיים במהלך חיי, ממש כמו רומן מרתק, והיסטוריה... טוב נו, "דע מאין באת" רלוונטי בימינו יותר מתמיד.

מהיום בו יצאתי לעצמאות, עוד בימים כמאמנת כושר וריצה, למדתי וצברתי תעודות של סיומי קורסים והכשרות שמרימות גבה אצל לא מעט חברים, מתאמנות וקולגות שלי. המשפט הקבוע של אחת מחברותיי הטובות במשך שנים היה "נו, אז לאיזה קורס נרשמת הפעם?" רק שלא כמו הרבה אנשים אחרים סביבי ואולי בשונה מהימים שהייתי נערה צעירה בבית הספר, מה שלא פרקטי באופן מידי או פותח לי את הדמיון והתודעה, מצליח לשעמם אותי מאוד מהר.

אחרי ההקדמה הזו, אני אגיד משהו שאולי הולך לעצבן חלק מהקולגות שלי:

מאמן או מטפל טוב, אי אפשר שיפסיק להתאמן ולטפל בעצמו אף פעם.

מיד נגיע לשלב ההסבר, אך קודם לכן אני מרגישה שאני חייבת איזושהי המחשה מתפיסת העולם, כנראה לא רק שלי…האם אדם שמחליט להיות מאמן כושר, מפסיק להתאמן ולהשתפר בעצמו? והאם אדם שלומד פסיכולוגיה או רפואה, בהכרח יכול לטפל בעצמו?

לעניינינו, במהלך 7 השנים האחרונות מהרגע בו פתחתי את העסק שלי ובמקביל לאותן הכשרות ולימודים, אני דואגת להקיף את עצמי באנשים מקצוע שילוו, יכוונו וידייקו אותי כאדם, כאשת מקצוע וכבעלת עסק. המקצוע שלי בחר בי ולא להיפך, על כך אני מתעקשת תמיד, הסיפור האישי שלי רק מוכיח ומחזק זאת, כך שההתפתחות המקצועית שלי תמיד הולכת יד ביד עם ההתפתחות האישית שלי. בכל שלב בדרך יש לי את אנשי המקצוע הנכונים לי, עסקית ואישית, כאלו שהגיעו למקום בו אני רוצה להיות, ועוזרים לי לעשות את הקפיצה הבאה, מעוררים בי את הסקרנות והחדשנות הנדרשת וכמובן עוזרים לי להישאר נאמנה ומחוברת לעצמי.

צילום: unsplash

לאחרונה יש דור חדש שלם של "מנטורים" שנכנסו לנו לחיים דרך המדיות החברתיות, ללא התראה מוקדמת. זה נפלא וחלקם מוכשרים ומסקרנים מאוד בעיני. השאלה היחידה שאני שואלת את עצמי היא מה הם עושים כדי להמשיך להתחזק, להתמקצע ולהעמיק את ההיכרות וההתפתחות האישית שלהם כדי להוביל אחרים.

אתן דוגמה מעולם הריצה ברשותכם. דמיינו רץ שהתאמן וסיים מרתון אחד. האם הוא מיד נקרא "מרתוניסט"? יהיו שיגידו שכן, יהיו שיגידו שלא. אבל מה קורה אחרי אותו מרתון ואפילו עוד אחד שסיים בנוסף? עד מתי ראוי לתואר "מרתוניסט" והאם יש תוקף לכינוי הזה אם אותו אדם מפסיק להתאמן ולהתחרות למרחק המרתון? בדיוק כמו מאמנים, מטפלים ומנטורים, יש צורך לתחזק ולשמר את התואר הזה באמצעות אימון ושיפור מתמיד. זה לא חייב להיות שיפור בזמנים או מהירויות אגב, אלא בשימור הכושר הגופני, שיפור החוסן המנטלי של אותו הרץ והיכולת שלו להמשיך ולצלוח את המרחקים הארוכים באותו האופן.

צילום: unsplash

חלקם הגדול של אותם מנטורים מראים סגנון ואורח חיים שאמורים לעורר קנאה במי שצופה בהם. מודה שלא תמיד מורגש שיש שם תוכן אמתי ו"כבד" מתחת לאריזה יפה ונוצצת. לא רק זה, מה עם האותנטיות וסיפור תהליך ההתפתחות שלכם? הרי כדי לאפשר לקהל שלהם להזדהות ולהרגיש אותם, כדאי שיראו לו אפילו בהצצה, שגם הם עוברים איזושהי דרך, התפתחות ועשייה כדי להמשיך ולהיות ראויים למקום אליו הגיעו.

אגב גילוי נאות – לי באופן אישי מאוד קשה המילה "מנטור", ויש הרבה מאוד מאמנים ובעלי מקצוע שמגדירים את עצמם כאלה. בעיני לא אדם יכתיר את עצמו ככזה, אלא בהכרח המלווים והמתאמנים שלו. ואם כבר, כדי להיות ראוי לתואר הזה, אותו מנטור, חייב, כן כן – חייב להמשיך להתפתח ולהתאמן, כדי להשתפר ולהטיב עם האנשים אותם מלווה ו"ממנטר".

לפני כמה שבועות במסגרת לימודי NLP שאני לומדת כרגע שאל אותי קולגה, האם אני תמיד מקיפה את עצמי באנשי מקצוע ומסגרות, ושאל אותי למה זה כל כך חשוב בעיני ולי אישית. השאלה שלו הייתה במקום, בדיוק מהסיבה שאני רוצה להמשיך ולהיות הכי טובה שאני יכולה כמאמנת וכטל, בת האדם. בעיני, ככל שהמודעות שלנו עולה, כך גם הקשיים, האתגרים והצורך שלנו להעמיק עוד יותר.

צילום: unsplash

שלא תטעו, התפתחות אישית זה תחום לא פשוט. הכי פשוט יהיה להיות "ראש קטן" חסרת מודעות, להישאר במקום הנוח והקל, אבל עם השאיפות והאמביציה מגיעים המכשולים בדרך שמביאים איתם לא מעט למידה, כדי שנהיה ראויים לעבור ולהתגבר עליהם. ולצורך כך – צריך לעבוד באופן קבוע, סיסטמתי וחסר פשרות. בעיני, כל מאמן או מטפל שמוביל תהליכי אימון ושינוי, נדרשים כל העת להמשיך לעבוד, להתמקצע, להשתפר וללמוד את עצמם לעומק. אחרת, איך יוכלו לעמוד בפני האתגרים שהמציאות מביאה לפתחיהם של המאומנים שלהם ואיך יוכלו להמשיך להוביל אחריהם?

צילום: unsplash

מאת טל הורוביץ. "המנטליסטית", מאמנת מנטלית, מרצה ומנחת סדנאות לפיתוח ביטחון עצמי והעצמה, באמצעות כלים מעולם האימון המנטלי, NLP, פסיכולוגיה חיובית, פילוסופיה וכתיבה אינטואיטיבית. מאמנת בגדרה/ ראשון לציון ואונליין.

אינסטגרם – https://www.instagram.com/talhorovitz/

פייסבוק – https://www.facebook.com/Talhorovitzmentalcoach

יצירת קשר: 0525777024

תגובה

הוספת תגובה

  • אני ממש מחכה לכתבות שלך! תודה עליך היית לי מדוייקת עם האמירות שלך, ואגב כמאמנת כלבים ומאמנת בני אדם להיות נוהגים טובים יותר עבור הכלבים שלהם, אני חייבת לציין שזה ממש אותו דבר ואני מסכימה איתך מילה במילה . תמשיכי להיות מי שאת לעשות את מה שאת עושה על הצד הטוב ביותר.