עמוד הבית » עוברים לגור יחד ? ודאו שאתם מוכנים!

עוברים לגור יחד ? ודאו שאתם מוכנים!

צילום pixabay
המעבר למגורים משותפים הוא אחד השלבים הכי חשובים בכל מערכת יחסים זוגית כמעט. על אף שיש זוגות שבוחרים במודע לגור בנפרד, מרבית הזוגות בוחרים לאחר תקופה מסוימת של זוגיות מוצלחת, למצוא בית משותף ולהתחיל בחיים משותפים. אם גם אתם החלטתם לאחרונה על מעבר שכזה, כדאי לדעת שמדובר במבחן לא פשוט למערכת היחסים, ולא כולם צולחים אותו בהצלחה. לכן, עליכם לוודא שאתם מוכנים לתהליך הזה ומבינים את כל המשמעויות שלו.

מה הופך את המגורים המשותפים לכל כך מורכבים?

סביר להניח שגם לכם יצא להכיר בשלב כזה או אחר זוג שעבר לגור יחד, ולאחר תקופה מסוימת של מגורים משותפים החליטו לפרק את החבילה. כמובן שאנחנו לא מדברים על אנשים שמערכת היחסים ביניהם עלתה על שרטון לאחר שנים ארוכות, אלא לזוגות שעצם המעבר למגורים משותפים היווה את הגורם או לפחות את הטריגר לפרידה ביניהם. ניתן להבין שמדובר בשלב לא פשוט. מי מאיתנו שלא עבר אותו (או שעבר אותו בלי שום בעיה) אולי לא מבין את הקושי, אבל רובנו מבינים זאת היטב. החיים שלפני המעבר למגורים משותפים, בין אם אנחנו מעבירים אותם בבית ההורים ובין אם בדירות שותפים או בדירות יחיד, הן שנים שבהן אנחנו אדונים לעצמנו, וההתחשבות המרכזית שלנו בחיי היום יום היא בצרכים וברצונות של עצמנו. כשאנחנו עוברים לגור יחד עם בן/בת זוג, אנחנו לא חולקים רק מיטה זוגית ומקרר אלא את כל שגרת החיים שלנו, את שטחי הפנאי והמנוחה שלנו, את החסרונות שלנו ואת הדברים המעצבנים שיש בנו. התהליך הזה דורש הסתגלות הדדית, ולא כולם מסוגלים לעבור את ההסתגלות הזאת עם כל אחד.

 הדבר החשוב ביותר בתהליך הוא שותפות והדדיות

אמנם מדובר פה במשהו שיכול להישמע מובן מאליו – אבל זה לא. תהליך של מעבר לדירה משותפת הוא כזה שחייב להיות משותף במלוא מובן המילה. כלומר, עליו להתנהל בצורה הדדית לחלוטין. הרצון למעבר משותף חייב להיות רצון הדדי – כאשר צד אחד מפעיל לחץ על הצד השני לעשות זאת, לעיתים קרובות הצד הלחוץ לא ירגיש שלם עם התהליך, ובעצם תחושה זו כבר טמונה סכנה לפירוק הזוגיות. גם ההחלטות השונות, החל בסידור המקרר ועד לצליל השעון המעורר, תהיינה מוצלחות יותר ככל שהן תהיינה הדדיות יותר.

 חשוב לזכור שאתם לא רק חולקים משק בית – אתם קודם כל בזוגיות

יותר מדי זוגות עוברים לגור יחד ונכנסים לשגרה של ניהול משק בית משותף, תוך שהם שוכחים לאיטם שהם קודם כל בזוגיות. זה דבר שאסור לשכוח ואסור להזניח. ברגע שבו מוציאים את הרומנטיקה, את היחסים, את המחוות הקטנות ואת מה שגורם לכם לאהוב אחד את השנייה מלכתחילה, כל מה שנשארים איתו הוא חשבונות וסידורים. אף אחד מאיתנו לא רוצה להישאר בסידור שעיקרו הוא חשבונות וסידורים. דעו כיצד לתחזק את הזוגיות, להשקיע בה, ולתת לה לצמוח למקומות שאליהם היא לא הגיעה קודם לפני המגורים המשותפים.

 לחשוב, לתכנן, למצוא את מה שמתאים לכם – ורק אז לעבור

כמו כל תהליך משמעותי אחר בחיים שלנו, גם על המעבר לדירה משותפת צריך לחשוב היטב לפני שאנחנו עושים אותו, וצריך לתכננו בצורה כמה שיותר מדויקת וטובה. אל תתפשרו על הדירה הראשונה שתראו ואל תחששו לחשוב עשרים פעם על כל דבר, אם אתם לא בטוחים שמדובר בסידור הנכון עבורכם. התהליך הזה יהיה מורכב מספיק גם ככה – אתם לא צריכים דירה גרועה שתסבך אותו עוד יותר.

לא לכולם זה מצליח, וזוגות לפעמים נפרדים – אבל אם מצאתם את הדבר האמיתי, המגורים המשותפים הם רק משוכה שצריך לעבור, שבקצה השני שלה יש חיים משותפים ומשופרים עבור שני הצדדים.

הוספת תגובה

הוספת תגובה