עמוד הבית » "כרמל" בסביבה – רוח, סערה, הכל עף – והשינה הרצופה? יוק!

"כרמל" בסביבה – רוח, סערה, הכל עף – והשינה הרצופה? יוק!

צילום: pexels
מה קורה לנו כשהכל בחוץ מתעופף? וואוו איזה ימים סוערים סביבנו בעוצמה. הכל עף. חייבים לחזק את כל מה שנמצא בחוץ מחשש שמא יגיע לשכנים או לרחוב, או חלילה יפגע במישהו. אין מרווח לטעות ברוחות הללו.

השריקה המאיימת של הרוח החודרת לכל סדק בחלון או בדלת. השמש הקרה והשקרנית מציצה מבין העננים כאילו אומרת: "אני עוד אחזור וזה יעבור".

"אבל, מה עכשיו? ככה את מפקירה אותנו?"

"זה מפחיד, מעצים את תחושת הקושי והקור"

"גם להסתתר במיטה לא משתיק את תחושת הסחרור החיצוני והפנימי".

 אירית מה עושים במצב כזה?

יש כמה דברים די פשוטים שיכולים לעזור. זה דורש בראש ובראשונה להתגבר על הפחד הכי לא הגיוני ולא טבעי, שחלקנו אימצנו לעצמנו – הפחד לבקש עזרה. הפחד להיות בצד המקבל ולא בצד הנותן. תמיד להיות עצמאיים וגיבורים ולא לגלות חולשה. חס וחלילה שנהיה תלויים וחסרי אונים. פשוט להתקשר ולדבר עם נפש חיה אחרת. וכן לפעמים זה אפילו לא בן אדם, אלא חיית מחמד כזו או אחרת. יש כאלהשפגשתי,  בעיקר מבוגרים יותר, שהטלויזיה תמיד פועלת אצלם. כששאלתי למה התשובה של כולם היתה זהה… "שיהיה מישהו בבית שמדבר, אפילו אם לא מקשיבים". כאשר יש אתגרים חיצוניים – לבד זה הרבה יותר קשה.

הדבר הראשון והכי חשוב, אם אפשר אז לא להיות לבד. פשוט לקרוא למישהו מהמשפחה, או ללכת להיות יחד עם מישהו או מישהי. חברה טובה או חבר טוב. בן או בת זוג זה טוב כשיש. לא תמיד יש. בן או בת או אפילו נכדים, אם הם מספיק גדולים. כיום חשוב למבוגרים שיהיו מחוסנים.

צילום: pexels

2022 בפתח, מה הקשר?

זהו מספר עוצמתי שמזכיר לי את הפתגם של חז"ל: "טובים השנים מן האחד והחוט המשולש לא במהרה ינתק". יש שלושה צמדים בשנה הזו ואפס אחד כלומר אף אחד לא נשאר לבד. הרוח העזה שבחוץ קוראת לעוז הרוח שבפנים. השתקפויות והיפוכים. התשובה בשאלה. העיקר להיות ביחד.

מחר, 21.12.21 – יום ההיפוך החורפי, הוא שער עוצמתי. היום בו היום הקצר ביותר והלילה הארוך ביותר. בארצות צפוניות מאיתנו השמש נעלמת לארבעה חודשים! אז קצת פרופורציות יכולות לעזור. עדיין אנחנו בארץ שמשית וחשוב שנזכור אותם ונעריך אותם ימי חמסין בקיץ שכרגע אנחנו מברכים את קיומם בחיינו. באותם ימים לוהטים, אנחנו מתפללים בלבנו שיחזרו ימות החורף. כן, אנחנו קצת משונים.

צילום: pexels

יש לך כמה טיפים נוספים?

בשפע. אם יש לכם כמה ירקות, אפילו רק ראש כרוב או כרובית, תפוח אדמה אחד, אולי שורש סלרי ושורש פטרוזילה – הנה יש לכם מרק חם, שמגרש הכל. אוכל חם, מאכלי קדירה, פשטידות בצל, או בטטה או פטריות או כל דבר חם.

כוס תה חם למינהו – יש כאלה נפלאים עם חתיכות תפוח וקינמון, ג'ינג'ר ואפילו ציפורן מחממים את הגוף והנשמה. עם גרגירי סמבוק שחור ומעט דבש – כבר מרפא מאד. שוקו חם ועשיר במיוחד…יאממי.

לשים מכשיר אדים חמים עם כמה טיפות אקליפטוס – פותח את הנשימה ומוסיף לחות באויר המחומם בקמין עצים, גז, או חשמל ואפילו מזגן. הלחות החסרה מתווספת ונוצרת אוירה נעימה וידידותית יותר.

לבוש חם, גרבים עבות, ואיך לא, לישון מתחת לשמיכה מפנקת – ואם מתאים אז ביחד. וואוו!!! אלה ימים של הכרת תודה ליחד המפנק. פשוט תהפכו את הימים המעטים האלה, אצלנו בארץ לחגיגה של יחד.

חברה טובה שלי מירב הכירה לי את המושג הדני הוגה (בסגול מתחת לגימל). זאת ההרגשה הנהדרת שמעיין חברה טובה אחרת היתה קוראת לה מאורת מומינים או הוביטים חמימה ומאירה.

צילום: pexels

ומה עם שינה רצופה?

אם בשינה רצופה חשקתם, הנה עוד כמה טיפים לניסוי, שקיבלתי מלקוחות שזה עבד עבורם:

להדליק מנורת מלח בחדר השינה

להוסיף רבע כפית צ'יה לתבשיל או יוגורט בארוחת הערב

לשים טיפת שמן לבנדר על ציפית הכרית, ממליצה בצד התחתון, כדי שלא יהיה חזק מדי

להניח אבן אמטיסט על השידה שליד המיטה

וטיפ נוסף ממני: מחברת "כל מכילה" – בה ניתן לרשום כל מה שמטריד אותנו, גם מיליון פעם. באופן מפתיע זה משחרר את המחשבות הטורדניות מהמוח, ומשכין שלום פנימי המאפשר שינה רצופה ועמוקה.

נ.ב.

ביום חמישי הקרוב, 23.12.21 – מתחילה תכנית ליווי היברידית, המלווה בקורס דיגיטלי ולייב בזום. חמישה מפגשים בני שעתיים כל אחד. שם התכנית: "לצעוד ביחד בפרוזדורי הפחד".