עמוד הבית » איזה ציוד רפואי מסייע כיום למאושפזים בבית החולים?

איזה ציוד רפואי מסייע כיום למאושפזים בבית החולים?

צילום:FREEPIK
ההתפתחות הטכנולוגית נמצאת בעשורים האחרונים בתנופה אדירה. מרשת ה-G5 ועד לפתרונות בינה מלאכותית ו-IoT, המהפכה הדיגיטלית נכנסה היום לכל בית ומיושמת בטווח רחב של תעשיות. עם זאת, אין ספק כי אחד התחומים הבולטים בהם נעשתה התקדמות משמעותית, היא המכשור הרפואי. עולם המדטק נמצא כיום בצמיחה אדירה ונחשק על ידי מומחי טכנולוגיה מכל התחומים

בעזרת הפיתוחים פורצי הדרך, החשיבה החדשנית והפריסה המהירה של פתרונות אלו במרכזים רפואיים, עומדות כיום לרשות צוותים רפואיים אפשרויות שהיו נחשבות רק לפני עשור או שניים למדע בדיוני. מציוד להארכת חיים ולניטור חכם אחר מדדים ועד לפתרונות המשפרים את איכות חייהם של המטופלים, נראה שעתידה של הטכנולוגיה הרפואית הוא מבטיח מתמיד. אלו כמה מהתחומים המרכזיים בהם הציוד מעניק כיום למאושפזים הזדמנויות טובות מתמיד.

אבחון מוקדם המאפשר טיפול יעיל מתמיד

ככל שעומדים לרשות רופאים כלי מדידה מדויקים ואמינים יותר, כך ניתן לזהות ולאתר מצבים רפואיים מסוכנים ובעייתיים בשלב מוקדם יותר. זמני האבחון נעשו קצרים מתמיד והמשמעות עשויה לא פעם להיות מצילת חיים. אבחון מוקדם פירושו שרופאים יכולים לייעד עבור מטופלים את הטיפולים להם הם זקוקים – לפני שהמצב נעשה בלתי הפיך או מורכב בהרבה לטיפול.

בדיקות גנומיות, למשל, מאפשרים כיום לרופאים לזהות סמנים גנטיים ב-DNA ולחזות האם מטופל צפוי לסבול ממצבים כרוניים וגנטיים מסוימים. לעתים קרובות, מזהים כיום רופאים סיכונים מסוג זה בקרב ילדים מיד לאחר הלידה ואפילו ברחם.

גם מכשירי הדימות עברו בשנים האחרונות תהפוכות אדירות. עם מכשור כמו MRI ו-PET, ניתן לזהות שלל הפרעות ומצבים בגוף המטופל הרבה לפני שמוצגים כלל תסמינים. היכולת לזהות גידולים כבר ברמה המיקרוסקופית בעזרת מכשור דימות, מאפשר לייעד טיפול בשלב מוקדם ולמנוע התדרדרות מיותרת.

טיפול במחלות כרוניות

ישנם מצבים כרוניים רבים שאילצו בעבר מטופלים להישאר מרותקים למיטה, או לכל הפחות מנעו מהם להתרחק מהבית לאורך זמן. מבעיות נשימה כרוניות הדורשות שימוש קבוע בבלון חמצן ועד לבעיות לב הדורשות חיבור למערכות הארכת חיים, כיום הטכנולוגיה של העתיד לא רק מצילה חיים – היא מעניקה חופש פעולה ואיכות חיים למטופלים. אחת ההתקדמויות הבולטות ביותר חלו בתחום קוצבי הלב. המכשור מאפשר כיום לשמור על קצב הלב בעזרת מתקן שהולך עם המטופל לכל מקום ומאפשר לו להמשיך בשגרת החיים שלו. טיפולים באמצעות מחולל חמצן מאפשרים לחולים להחלים בסביבה עשירה בחמצן ללא בלונים מסורבלים או טיפולים המגבילים את חופש התנועה שלהם.

פתרונות מתקדמים לניטור ומדידה

מכשירי ניטור הם ללא ספק מהחשובים ביותר במרכז הרפואי. הם מספקים לאחיות ולרופאים את המידע הנדרש כדי לקבל את ההחלטות הטובות ביותר, במיוחד בשעת חירום. עם זאת, מספר החולים העצום הדורש את תשומת ליבם של הרופאים והצוות הסיעודי רק גדל וניטור שוטף של כלל החולים הופך כמעט לבלתי אפשרי.

מערכות חכמות לניטור חולים משתמשות ברשת חיישנים על רשתות דיגיטליות מהירות. בעזרת פתרונות אלו, המאפשרים ניטור אמין ומדויק מרחוק, יכולים אחיות ורופאים לקבל עדכונים בזמן אמת אודות נתונים מרכזיים, כגון לחץ דם, דופק ועוד. ניתן לגשת לנתונים אלו מכל מקום ולהישאר תמיד עם אצבע על הדופק. ייתכן מאוד שבעתיד הקרוב מאוד, יוכלו מטופלים להשתחרר לביתם, כשציוד הניטור מאפשר לרופא להתחקות אחר מצבם ללא כל צורך באשפוזים כאשר מצבו של המטופל יציב. כך, ללא ביקורי רופא פרונטליים מיותרים, יוכלו צוותים לערוך ביקורות ולשמור על מצבם של מטופלים, תוך שמירה טובה מתמיד על אורח החיים השגרתי שלהם.