עמוד הבית » סרטו של משה אלפי על השומרונים בבכורה עולמית

סרטו של משה אלפי על השומרונים בבכורה עולמית

ערב הבכורה עם יוצרי הסרט, צילום: חנה טייב
משה אלפי, יליד ירושלים, דור 11 בעיר, שירת בתוכנית ההסדר של ישיבת אור עציון בחטיבת גבעתי. עניינו בתקשורת חזותית החל ב-1990 כשלמד בימוי והפקה לטלוויזיה ב"מכון התורני לחינוך ולתקשורת", שהיה המוסד הדתי הראשון בארץ לקולנוע ותקשורת.

מורהו במכון, אדיר זיק, היה לימים לשותפו של אלפי ועמו יצר פרויקטים רבים. בהמשך הוציא תעודת עיתונאי וסיים לימודי תואר ראשון בתקשורת ומנהל עסקים.
בשנים 1990–1992 שימש כתחקירן בטלוויזיה החינוכית ובערוץ הראשון ואחר כך היה מנהל אולפן בתוכניות בערוץ 2. במקביל יזם והפיק פרויקטים עם מיכה שגריר, דני סיטון, איל פלד ואחרים. היה מראשוני המרצים בבית הספר לקולנוע מעלה עם הקמתו, שבו הוא מלמד עד היום. ב-1995 הקים את חברת ההפקות "אלפים הפקות".

השומרונים

ממש בערב המונדיאל, בשבוע שעבר, הצליח משה למלא את האולם בסינמטק ירושלים ברבים שבאו לצפות בבכורת סרטו על השומרונים. הסרט הוקרן במסגרת פסטיבל הקולנוע היהודי.

משה הוא טוטאלי. ביצירות קודמות שלו, כמו גם בסרט זה, הוא מתחבר לעומק ולשורש הסיפור. הוא מתחבר עם גיבורי הסרט, חוקר ומקדיש את זמנו ומרצו ללימוד מעמק של הנושא התורן. זהו אולי סוד היצירה של משה אלפי, שמוביל אותו להרגיש את הדברים על בשרו, ולא רק דרך עין המצלמה.

ברכת הכהן הגדול של העדה השומרונית צילום: חנה טייב

בעיניו היצירה היא בראש ובראשונה עבור ולמען מי שאינו שומרוני – כדי ללמוד ולהכיר את העדה הנפלאה והייחודית הזו, שמתמודדת בין היתר באתגר שימור מורשתה לדורות הבאים והבטחת עתידה. הם לא ערבים ולא יהודים מסביר משה, הם שומרונים!

בין דברי הברכה לצד הסרט, ריגשה במיוחד ברכתו של עבד- אל בן אשר הכהן, ראש העדה השומרונית. לשומרונים, מסביר משה, יש שם עברי, ולצידו שם בערבית (במקרה זה: עבדאללה ואסף כהן). כך למשל זיו בעברית נושא את השם שאדי בערבית.

כרזת הסרט

 

הסרט הופק בסיוע קרן שומרון והקרן החדשה לקולנוע והישיבה אוניברסיטה בניו יורק".

משה אלפי מיוצג בסוכנות מרצים ויועצים הגדולה מסוגה בישראל: www.spylegends.co.il