עמוד הבית » שינה רצופה אצל בוגר צעיר?

שינה רצופה אצל בוגר צעיר?

צילום: pexels
הצחקת אותי

בגיל 24 או 25 גיל ההתבגרות מסתיים:

בהתאם להתפתחות המוח, נראה כי הבשלת הקורטקס, הנמשכת עד הגיל הזה, מסמנת את המפנה. אם עד אז נראה כי ההתנהגות עדיין פזיזה מעט ושעות השינה מתאחרות, בערך בשנים הללו מתחיל שינוי עדין נוסף להתרחש בשינה. שעות השינה העמוקה פוחתות מעט. בהדרגה עד גיל הזיקנה שעות החלימה תהיינה יציבות פחות או יותר, אך השינה העמוקה שבה אין תנועות עיניים מהירות, תפחת.

שנות הפעילות המוגברת:

שנים אלו מאופיינות בנדודים, במסעות, בבניית זוגיות ובהורות צעירה. שעות השינה אינן המחשבה העיקרית. הן כוללות הרבה בילויים, טיולים בעולם, או מחסור בשינה עקב לידת תינוקות. העוצמה הפיזית המתלווה לשנים אקטיביות אלה, כמו לא מתחשבות בשינה כמעט לחלוטין. הכל אפשרי כיוון שהשנים הללו מבורכות בכוחות עשייה אינטנסיביים ביותר. עייפות? לפעמים. אז ישנים יום אחד של 12 שעות שינה וזה מתאזן. אלו שנים של עבודה רבה ופוריה, של חיפוש דרך ומקום מיוחד בעולם. ואם מדברים איתם על שינה… הצחקת אותם.

צילום: pexels

איפה הקאצ'?

אחד המרכיבים שלא נלקח בחשבון הוא משך השינה העמוקה.שינה זו נפגעת במיוחד. והדרדרות מתחילה באמצע שנות העשרים לחיים. בשנות הארבעים לחיינו, השינה העמוקה כבר פוחתת ברמה כזו שגלי המוח נעשים בהדרגה קטנים יותר, חלשים יותר ותדירותם פוחתת. מחקרים מראים כי עד שנות הארבעים אנו מאבדים עד 70% משנת הלילה העמוקה. עד גיל 70 מאבדים אפילו עד 90% משנת הנעורים, של גלי דלתא של השינה העמוקה והממריצה. אנחנו אפילו לא ערים, תרתי משמע, לעד כמה השינה נפגמת ומה הקשר לבריאות ירודה ולמחוללי מחלות שונים המגיעים לתפוס מקום.

צילום: pexels

הכוח המרפא של השינה:

חשוב לציין כי במהלך השינה, ישנן ארבע פעולות מרכזיות, הפועלות באינטנסיביות בלילה:

  1. ניקיון – יסודי ומקיף בכל המערכות, הרקמות והתאים.
  2. שיפוץ, תיקון או החלפה – של כל התאים שלא עובדים כנדרש.
  3. סדר וארגון מחדש – כל פרט שנעשה בו שימוש חוזר למקומו הנכון, על מנת הבוקר החדש ימצא את כל מה שנדרש לפעולת היום בקלות וביעילות.
  4. טעינה אנרגטית – כמו הטלפון הנייד שלנו גם גופנו ומערכותיו הרבות זקוק לטעינה באנרגיה מתחדשת וטריה ממקור טהור.

במהלך השינה העמוקה מתנקים ומתחדשים תאי המוח למשל וכך ניתן להימנע ממשקעים לא רצויים החונקים את תאי העצב – כמו דמנציה ואלצהיימר. במהלך יום עלולים להיווצר בגוף תאים סרטניים בודדים. במהלך השינה פעולות הניקיון היסודיות של הגוף מסוגלות לטפל הם בקלות ולמנוע את הצטברותם. בחסכי שינה – פעולת הניקיון קטנה יותר ותאים עלולים להצטבר באיבר זה או אחר ולהפוך לגידול. זה ניתן למניעה! (אילו הייתי יודעת זאת מספיק שנים לפני שבעלי ז"ל נפטר מסרטן) אני חכמה בדיעבד, וכבעלת ניסיון עצוב אני מציעה את הידע שחסר לי אז – וזמין לכם היום.

צילום: pexels

מה הפתרון?

הפתרון הוא לישון, כל לילה כל הלילה!

למאותגרי שינה ניתן לפנות עכשיו במייל לכתובת:Goldensleep21@gmail.com  לציין שם מלא וטלפון נייד ואתקשר לתאם שיחת ייעוץ ראשונית.

מומלץ להשקיע למידה בחשיבות השינה וערכה שלא יסולא בפז. לגלות כי זה הכי נעים וקל לביצוע. אפילו  ב פ י ג' מ ה !!! זה הכי פשוט שיש.